تراز تجاری منطقه آزاد قشم به ۲۱۵ میلیون دلار رسید

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در هشت ماهه سال جاری بیش از ۳۲۸ میلیون دلار صادرات و صادرات مجدد از این منطقه صورت گرفته است.

 محسن رضایی‌فر با بیان این مطلب، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری بیش از ۲۳۴ میلیون دلار مربوط به صادرات از محل تولید به خارج از کشور بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۷۲ درصد رشد نشان می دهد.
رضایی‌فر ادامه داد: در هشت ماهه امسال همچنین ۹۴ میلیون دلار صادرات مجدد در منطقه آزاد قشم صورت گرفته است که این رقم نیز نسبت به عملکرد سال گذشته در مدت مشابه ۶۴۰ درصد رشد دارد.
وی تصریح کرد: همچنین در این مدت بیش از ۱۱۳ میلیون دلار واردات قطعی به منطقه آزاد قشم صورت گرفته است.
به گفته مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم؛ با توجه به افزایش میزان صادرات و صادرات مجدد و همچنین مدیریت صورت گرفته در حوزه واردات، تراز تجاری منطقه آزاد قشم در هشت‌ماهه ابتدایی امسال بیش از ۲۱۵ میلیون دلار است.
رضایی‌فر با بیان اینکه تخلیه و بارگیری در بنادر تجاری قشم در جریان است، خاطرنشان کرد: در آبان ماه سال جاری ۳۶۰۰ تن تخلیه و بارگیری کالاهای تجاری و صنعتی در منطقه آزاد قشم صورت گرفته است.
وی ادامه داد: قیر نفت، سیمان پاکتی، سیگار، ادکلن و ماهی خشک مهمترین محصولات صادراتی به مقصد کشورهای امارات متحده عربی، عمان، سومالی، قطر، هنگ کنگ، عراق و سریلانکا است.
مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم در پایان گفت: برنامه ریزی هایی خوبی جهت برای توسعه صادرات به بازارهای هدف صورت گرفته و امیدوار هستیم با ادامه روند تسهیل و توسعه شاهد افزایش میزان صادرات در منطقه آزاد قشم تا پایان سال باشیم.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=12751

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: