نشست هم اندیشی معاونان وزارت ارشاد با اهالی هنر و رسانه قشم برگزار شد

نشست هم اندیشی معاونان مطبوعاتی و اطلاع رسانی و فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهالی فرهنگ، هنر و رسانه جزیره قشم برگزار شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در این جلسه گفت: قشم با وجود فرهنگ غنی و نزدیکی فرهنگی با بسیاری از کشورهای منطقه، می تواند نقش موثر و قابل توجه در حوزه دیپلماسی فرهنگی کشور ایفا کند.
ادریس راموز ادامه داد: برای توسعه مناسبات و رویدادهای فرهنگی و هنری در قشم نیازمند سیاست گذاری دقیق و نگاهی ویژه جهت بهره مندی از توانایی و ظرفیت های موجود در اهالی فرهنگ و هنر جزیره هستیم.
راموز خاطرنشان کرد: در مجموعه منطقه آزاد قشم امیدواریم با همراهی و همکاری نزدیک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، می توان رویدادها و اتفاقات خوبی را عرصه های فرهنگی و هنری رقم زد.
امام جمعه شهرستان قشم نیز در این جلسه اظهار داشت: باید از استعدادها و توانمندی های موجود در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری از جمله در رسانه ها، کتاب ها، هنرهای نمایشی و تجسمی موجود در جزیره بیشتر صحبت کرد و به معرفی آن پرداخت.
حجت الاسلام غلامرضا حاجبی تصریح کرد: هنرمندان جزیره قشم دغدغه های درست و به جایی دارند و باید در خاطر داشت که بزرگترین رسالت هنرمندان و اهالی فرهنگ طبق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، ایجاد آگاهی و امیدآفرینی در جامعه است.
معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این جلسه گفت: در حوزه فرهنگ برای تامین منابع، نیازمند نگاه کلان جهت سیاست گذاری درست و رویدادهای متنوع هستیم و برای حل مشکلات مطرح شده نیز برنامه های حمایتی متفاوتی پیش بینی شده است.
یاسر احمدوند اضافه کرد: توقف امور فرهنگی و هنری به بهانه های مختلف، به زیان تمامی شهروندان است و مسئولان نباید هیچ تاخیری در انجام امور داشته باشند.
معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز خاطرنشان کرد: جزیره قشم موقعیت تمدنی ویژه ای در مرزهای جنوبی کشورمان داراست و در این منطقه به عنوان نماد خلیج فارس شناخته می شود.
فرشاد مهدی پور ادامه داد: جزیره قشم از نظر زیست بوم، فرهنگ و ارتباطات بین فرهنگی جایگاه ویژه ای در حوزه روابط بینافرهنگی با سایر کشورهای منطقه دارد و البته نماد وحدت میان مذاهب و فرهنگ های مختلف نیز هستند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: کمک ها و حمایت های متعددی در حوزه های مختلف برای اهالی فرهنگ، هنر و رسانه ها پیش بینی شده است که به مرور براساس ضوابط شرایط برای بهره مندی از آنها فراهم می شود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=12778

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: