عبدالملکی:

منطقه آزاد مهران تا قبل از سفر رئیس‌ جمهور ‌راه‌اندازی می‌شود‌

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه موقعیت استراتژیک منطقه آزاد مهران این منطقه آزاد را از سایر مناطق متمایز می‌کند،گفت: منطقه آزاد مهران تا قبل از سفر رئیس‌ جمهور ‌راه‌اندازی می‌شود‌.

 حجت‌الله عبدالملکی در نشست هماهنگی برای راه‌اندازی منطقه آزاد مهران با بیان اینکه پس از مشخص شدن اعضای هیئت‌مدیره، مدیرعامل منطقه آزاد مهران به‌ زودی مشخص و منصوب می‌شود، اظهار داشت: پس از ورود سرمایه‌گذاران، این منطقه در آینده نزدیک راه‌اندازی می‌شود.

عبدالملکی با اشاره به موقعیت منطقه آزاد مهران افزود: موقعیت استراتژیک مهران این منطقه را از سایر مناطق آزاد کشور متمایز می‌کند و در آینده نزدیک این منطقه به مناطق آزاد فعال و پررونق کشور تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره به کنگره بزرگ اربعین گفت: هر چه در توان داریم برای این کنگره بزرگ در دبیرخانه شورایعالی خواهیم گذاشت، چرا که مرز مهران مرزاصلی در اربعین است و در این حوزه از هیچ تلاشی جهت خدمتگزاری زوار عتبات عالیات دریغ نخواهیم کرد.

مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه استان ایلام و شهرستان مهران دارای منطقه آزاد و ویژه اقتصادی است، افزود: این مناطق یک ظرفیت برای هر استان و شهرستان است.

عبدالملکی با تاکید بر اینکه بیش از ۷۰درصد ترانزیت کشور از مبادی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی انجام می‌شود،گفت:به نوعی می‌توان گفت اغلب مبادی خروجی و ورودی ما یا منطقه آزاد و یا منطقه ویژه اقتصادی هستند و این مناطق دروازه ورود به کشورهای منطقه و اقتصاد جهانی هستند.

وی عنوان کرد: پس از معرفی اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل منطقه آزاد مهران و  فنس‌کشی و حصار‌کشی و ورود سرمایه گذاران، تلاش داریم تا قبل از سفر رئیس‌ جمهور به استان ایلام منطقه آزاد مهران  راه‌اندازی شود.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به اینکه ایران با ۱۸ منطقه آزاد و ۷۶ منطقه ویژه اقتصادی جزو  کشورهای پیشرو در این حوزه است، گفت: یک سوم تولیدات ناخالص داخلی و غیرنفتی ۷۰ درصد ترانزیت کشور در مناطق آزاد و ویژه است و همچنین معادل ۱۸ میلیون دلار مربوط به همین مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است.

عبدالملکی افزود: باید تمامی مناطق آزاد طبق قانون به تصویب مجلس برسند اما مناطق ویژه اقتصادی در دولت مصوب می‌شوند و لزوما نیاز نیست در مناطق مرزی ایجاد شوند و می‌تواند جانمایی آن در داخل شهرستان‌ها تغییر کند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=12858

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: