پارادوکس واگذاری عرصه و اعیان شهر فرودگاهی امام به سرمایه‌گذاران:

درخواست ۲۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد امام

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام (ره) با بیان این‌که طبق قانون مناطق آزاد می‌توانیم عرصه و اعیان را به سرمایه‌گذاران واگذار کنیم، گفت:‌اما بر اساس قانون نحوه کاربری فرودگاه‌ها اجازه این کار را نداریم.

سعید چلندری یادآور شد: تاکنون پیشنهاد سرمایه‌گذاری ۲۹۰ میلیون دلاری در پهنه لجستیکی شهر فرودگاهی امام را دریافت کرده‌ایم. از سوی دیگر درخواست‌های سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد نیز به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است که بخشی از آن در پهنه‌های لجستیکی همچون پوشاک، صنایع های‌تک و شهر طلا، پذیرفته شده‌ است.

وی با بیان این‌که کارشناسان  در حال تهیه مدل مالی برای درخواست‌های مذکور هستند، افزود: می‌توانیم طبق بند «الف» ماده ۶۵ قانون مناطق آزاد کشور عرصه و اعیان (زمین) را واگذار کنیم، اما بر اساس قانون نحوه کاربری فرودگاه‌ها اجازه واگذاری عرصه و اعیان داده نشده است. لذا به‌منظور تسریع واگذاری زمین‌ها به‌صورت BOT یا واگذاری اعیان در حال تلاش برای رفع این خلأ قانونی هستیم تا شرایط حضور و فعالیت سرمایه‌گذاران در شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) تسهیل و تسریع شود.

وی با اشاره به این‌که درآمدهای شهر فرودگاهی از ۲ منبع نشست و برخاست هواپیماها و شفاف سازی قراردادها حاصل می‌شود، ادامه داد: درآمدهای شهر فرودگاهی نسبت به سال گذشته ۴.۵ برابر شده است. به‌عنوان نمونه قرارداد CIP از ۵۰۰ میلیون تومان در سنوات گذشته به ۵۰ میلیارد تومان، قرارداد پارکینگ‌ها از ۱.۲ میلیارد تومان به ۱۴ میلیارد و فورواردری بار نیز ۷۰۰ برابر فزایش یافته‌ است.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) تاکید کرد: تمامی قراردادهای مذکور و سایر موارد بر اساس اعلام فراخوان و برگزاری مناقصه امضا شده و هیچ‌گونه شرایطی از جانب این شرکت به‌طرف های قرارداد تحمیل نشده است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=12852

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: