برگزاری رویدادهای ورزشی موجب توسعه این حیطه در منطقه آزاد اروند خواهد شد

مدیرکل ورزش و جوانان منطقه آزاد اروند گفت: خرمشهر و آبادان علاوه بر ظرفیت‌های غنی ورزشی از پتانسیل اقلیمی، جغرافیایی، گردشگری و اقامتی خوبی برخوردار هستند و بر همین اساس، برای تداوم چنین میزبانی‌هایی لازم است زیرساخت‌های منطقه تقویت شود.

 مدیرکل ورزش و جوانان این منطقه در مراسم اختتامیه مسابقات آزاد بین‌المللی شطرنج، یادواره شکست حصر آبادان، «جام اروند»، بیان کرد: پس از تجربه موفق برگزاری مسابقاتی در ابعاد ملی، اکنون نوبت به برگزاری رویدادی بزرگ و در ابعاد بین‌المللی هستیم. حضور ۱۳ کشور مختلف در مسابقات شطرنج می‌تواند علاوه بر یک رویداد ورزشی به عنوان یک مبلغ برای معرفی پتانسیل‌های منطقه آزاد اروند در زمینه‌‌های مختلف باشد.

عبدالله کعبی با اشاره به توانمندی‌های منطقه آزاد اروند در حوزه ورزش، تصریح کرد: خرمشهر و آبادان علاوه بر ظرفیت‌های غنی ورزشی از پتانسیل اقلیمی، جغرافیایی، گردشگری و اقامتی خوبی برخوردار هستند و بر همین اساس، برای تداوم چنین میزبانی‌هایی لازم است زیرساخت‌های منطقه تقویت شود.

وی یادآور شد: لازمه توسعه ورزش و تربیت قهرمان در این منطقه، اعتبارات متناسب است و در نهایت برگزاری رویدادهای مختلف در کنار دانش‌افزایی برای ورزشکاران و مربیان، داوران و فعالان ورزشی می‌تواند در مراودات بین‌المللی اروند کارگر باشد.

کعبی با بیان ضرورت و لزوم میزبانی شهرهای خرمشهر و آبادان در رویدادهای مختلف ورزشی، خاطرنشان کرد: در دنیای امروز مفاهیمی مانند دیپلماسی ورزشی و اقتصاد ورزش جا افتاده و ورزش علاوه بر جنبه سرگرمی و تفریح می‌تواند باعث شکوفایی یک شهر، یک استان و یک کشور شود.

مدیرکل ورزش و جوانان منطقه آزاد اروند، در پایان اظهار کرد: امیدوارم همه مسئولان در سطح استان و کشور همراهی لازم را در راستای مداومت در رویدادهای رشته‌های مختلف ورزشی را صورت داده چرا که هزینه کردن در ورزش نه هزینه، بلکه سرمایه‌گذاری برای حال و آینده خواهد بود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=12238

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: