برگزاری اولین همایش بین‌المللی شعرعربی فصیح در منطقه آزاد اروند

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، از برگزاری همایش بین‌المللی شعر عربی با حضور شعرای عرب در منطقه آزاد اروند خبر داد.

 حجت الاسلام والمسلمین هادی زرشناس، ضمن تبریک فرا رسیدن اعیاد قربان و غدیر، با تشریح برنامه‌های دهه ولایت، بیان کرد: اولین همایش بین‌المللی شعر عربی فصیح تحت عنوان مهرجان «ابومعتوق الاهوازی» با حضور چشمگیر مهمانان و شعرای مطرح عرب از کشورهای عراق، سوریه و لبنان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین زرشناس با تشریح چگونگی نامگذاری این رویداد، افزود: «ابومعتوق شهاب الدین موسوی حویزی اهوازی» از علما و شعرای بنام قرن ۱۱ هجری استان خوزستان که از پرچم داران شعرعربی فصیح است و در جهان عرب جایگاه ویژه ای دارد.

وی تصریح کرد: در حاشیه این مراسم، نمایشگاه هنرهای تجسمی تعدادی از هنرمندان خرمشهری و آبادانی برگزار شد و تحریر اولین قرآن خطی با هنر دستان هنرمند برجسته خرمشهری «حاج محمد علی اریحی» آغاز شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، یادآور شد: این نمایشگاه تا تاریخ ۱۹ تیرماه در محل ساختمان مرکزی سازمان منطقه آزاد اروند برای بازدید عموم در ساعات اداری برقرار است و اختتامیه این مراسم با برگزاری برنامه موفق و مردمی «غدیر القوافی» به پایان خواهد رسید.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=11220

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: