آغاز به کار نخستین سالن دادگاه علنی برخط دائم کشور از جزیره کیش

نخستین سالن «دادگاه علنی برخط دائم کشور» با هدف استفاده از فناوری و تکنولوژی در خدمت‌رسانی مطلوب به مردم کشورمان از جزیره کیش آغاز به کار کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در آئین افتتاح ساختمان جدید دادگستری جزیره کیش، استفاده از فناوری و تکنولوژی به روز را یکی از دغدغه های مهم رئیس قوه قضاییه و یکی از گفتمان های اختصاصی دوران نوین تحول قضایی برشمرد و گفت: بحث خدمت رسانی مطلوب یکی از ارکان و اولویت های دستگاه قضا بوده که خود نیازمند زیرساخت هایی از جمله فضا و مکان است.

مجتبی قهرمانی افزود: در دادگستری کیش این مهم با ساخت مجموعه ای در شان مراجعان و مسئولان و مردم شریف جزیره به همت دولت و سازمان منطقه آزاد کیش و با همکاری هر دو قوه محقق شده و امروز بهره برداری می شود.

قهرمانی دومین رکن خدمت رسانی مطلوب را بحث منابع انسانی و نیروهای انسانی توانمند و متخصص خواند و اظهار داشت: با حمایت رئیس محترم قوه قضاییه و معاونان حوزه ستادی، طی دو سال اخیر تعداد قضات دادگستری کیش از ۵ نفر به ۱۶ نفر افزایش یافته و به تعداد کارمندان نیز ۱۴ نفر افزوده شده و توانمندی دادگستری ارتقا پیدا کرده است.

وی دیگر رکن خدمت رسانی قابل قبول را استفاده از فناوری و تکنولوژی عنوان کرد و افزود: از سیاست های بارز و اولویت دستگاه قضا بهره گیری از هوش مصنوعی و دیگر فناوری هایی است که در جهت ارتقا و بهبود عملکرد ما را یاری کند و در همین راستا امروز به لطف خدا نخستین “سالن دادگاه علنی برخط دائم کشور” از جزیره کیش آغاز به کار می کند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، برگزاری دادگاه های علنی را امری مورد تاکید ویژه رئیس قوه قضاییه برشمرد و تصریح کرد: در قانون اساسی نیز به برگزاری دادگاه ها به صورت علنی تاکید شده است که محسنات بی شماری از جمله امکان حضور افراد از سراسر کشور در دادگاه، داوری عملکرد قاضی، دیده شدن عملکرد قوه قضاییه همچنین استفاده در موارد آموزش عمومی و اختصاصی دانشجویان، وکلا و حقوقدانان را دارد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=12857

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: