منطقه آزاد انزلی دروازه ارتباط با کشورهای حاشیه خلیج فارس

سرپرست سازمان منطقه آزاد انزلی در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی مسکو با اشاره به ظرفیت منطقه آزاد انزلی در حوزه لجستیکی، دریایی و ریلی گفت: با توجه به دارا بودن چهار مبنای لجستیک و سابقه طولانی روابط ۲ کشور، منطقه آزاد انزلی دروازه بزرگ روسیه برای ارتباط با کشورهای مختلف و از جمله حاشیه خلیج فارس است.

هیئت اقتصادی منطقه آزاد انزلی به ریاست اکبر نیازی سرپرست این سازمان به نمایندگی از مناطق آزاد جمهوری اسلامی ایران و به منظور حضور در نمایشگاه invest show moscow و معرفی ۸۵۰ فرصت سرمایه‌گذاری مناطق آزاد ایران به کشور روسیه سفر کرد.

در جریان این سفر تفاهم نامه همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی با سازمان فدرال کسب و کارهای خرد و متوسط روسیه منعقد شد.

همچنین اکبر نیازی سرپرست سازمان منطقه آزاد انزلی در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی مسکو با اشاره به ظرفیت‌های مناطق آزاد ایران در حوزه های مختلف، اظهار کرد: ایران و روسیه ۲ کشور بزرگی مهمی می باشند که ظرفیت‌های موجود را در قالب یک عزم جدی و هم افزایی مستمر می توانند گسترش دهند.

وی با بیان اینکه با توجه به دارا بودن چهار مبنای لجستیک و سابقه طولانی روابط ۲ کشور، منطقه آزاد انزلی دروازه بزرگ روسیه برای ارتباط با کشورهای دیگر است، گفت: با اتصال شبکه ریلی به منطقه آزاد انزلی، شاهد تکمیل زیرساخت‌های فعال سازی کریدور شمال جنوب خواهیم بود و در عین حال زمینه های همکاری روسیه و اتحادیه اقتصادی اوراسیا با کشورهای حاشیه خلیج فارس به دلیل وصل شدن دریای کاسپین و دریاهای جنوبی ایران فرآهم می‌شود.

سرپرست سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه حضور سازمان در مسیر اجرای حضور در رویدادهای بین المللی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و به نمایندگی از تمام مناطق آزاد تجاری صنعتی ایران در روسیه حضور پیدا کرده است، افزود: عرضه بسته‌های سرمایه‌گذاری ۸۵۰ گانه مناطق آزاد ایران و بررسی فرصت‌ها و زمینه‌های همکاری با اتاق بازرگانی مسکو مهمترین هدف نشست و گفتگو با رئیس و اعضای هیئت رئیسه این نهاد بخش خصوصی مهم روسیه را تشکیل می‌دهد.

به گفته نیازی مناطق آزاد ایران از مزایا و معافیت‌ها و همچنین فرصت های خوبی برای فعالیت و حضور سرمایه‌گذاران خارجی برخوردار هستند که در این میان منطقه آزاد انزلی به دلیل موقعیت جغرافیایی و سابقه همکاری طولانی مدت با فدراسیون روسیه، دارای نقش محوری در روابط موجود و توسعه مناسبات ۲ کشور به ویژه مناطق آزاد تجاری صنعتی ایران و روسیه، است.

 وی با اشاره به تنوع گسترده ظرفیت‌ها و فرصت‌های همکاری ۲ و چند جانبه، کریدور شمال جنوب به عنوان راهگذری که مورد تأیید و تأکید روسای جمهور ایران و روسیه نیز است، بیان کرد: با عنایت به وجود ۲ بندر بزرگ و اتصال قریب‌الوقوع به ریل سراسری، براین اساس منطقه آزاد انزلی شاهراه ارتباطی و کریدوری ایران محسوب می‌شود که دارای مسیرهای دریایی، هوایی، زمینی و ریلی است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد انزلی کریدور شمال جنوب را فرصت مناسبی برای توسعه روابط بازرگانی روسیه با هند و حتی کشورهای جنوب شرق آسیا دانست و گفت: داشتن ویژگی‌های شاخص، زمین آماده تحویل بدون معارض، بهره‌مندی از تمام زیرساخت‌های مورد نیاز جهت هرگونه فعالیت اقتصادی، صدور مجوز سرمایه‌گذاری بی‌نام و آماده عقد قرارداد با سرمایه‌گذاران دارای اهلیت و انجام تمام ارزیابی‌های لازم برای طرح سرمایه‌گذاری هستند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=12312

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: