با امضای تفاهم نامه مشترک همکاری صورت گرفت؛

آغاز همکاری های گسترده منطقه آزاد قشم و گروه سرمایه‌گذاری غدیر

عادل پیغامی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و مهدی عبوری، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر به منظور بهره‌گیری از امکانات، فرصت‌ها و پتانسیل طرفین در طراحی و اجرای پروژه های سرمایه‌گذاری در جزیره قشم تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

عادل پیغامی در آیین امضای این تفاهم نامه اظهار کرد: جزیره قشم از موقعیت استراتژیک و جغرافیایی ویژه و توانمندی های زیادی در حوزه نفت و انرژی، تجارت، حمل و نقل دریایی، گردشگری وصنعتی برخوردار است که می تواند این منطقه را به یک هاب اقتصادی تبدیل کند.
پیغامی با بیان اینکه در حال حاضر فضای مناسب برای سرمایه‌گذاری در این منطقه وجود دارد، گفت: گروه سرمایه گذاری غدیر هم در کشور و هم در منطقه به واسطه انجام پروژه‌های متعدد خوشنام است و ما از سرمایه گذاری این شرکت در جزیره پهناور قشم استقبال می کنیم.
وی تصریح کرد: در بحث تسهیل سرمایه‌گذاری هیچ گونه تعللی از سوی سازمان صورت نخواهد گرفت و بوروکراسی اداری را به حداقل رسانده ایم، زیرا ما کار شما و انجام پروژه‌های شما را مانند کار خود می‌دانیم و معتقدیم این دو از هم جدا نیستند.
در ادامه این مراسم مهدی عبوری با بیان اینکه شرکت سرمایه‌گذاری غدیر و منطقه آزاد قشم از ظرفیت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری برخوردارهستند، گفت: ما در این منطقه موضوعاتی را با محوریت هلدینگ برق و انرژی غدیر در حال پیگیری هستیم .
مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری غدیر تصریح کرد: در حال حاضر نیروگاه قشم با ظرفیت ۵۰۰ مگاوات در حال اجرا است که ۳۶۰ مگاوات آن به بهره برداری رسیده و پروژه بخار با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات نیز در حال ساخت است و همکاران ما در تلاش هستند که در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد.
عبوری افزود: موضوع بعدی که یکی از دغدغه‌های منطقه به شمار می‌رود تامین آب مناسب برای مردم است و با توجه به اینکه واحد آب شیرین‌کن قشم در مردادماه ۱۴۰۳ به بهره‌برداری خواهد رسید و ظرفیت تولید سالانه بیش ار ۲ میلیون متر مکعب آب را خواهد داشت، در صورت آمادگی منطقه آزاد برای خرید آب این پتانسیل وجود دارد که تولید افزایش پیدا کند .
عبوری همچنین با بیان اینکه قابلیت سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد قشم بسیار گسترده تر از کیش است، گفت: راه اندازی پلنت LNG در منطقه آزاد قشم و در کنار آن ساخت اسکله یکی از پروژه‌هایی است که ما با کمک از شرکت‌های دانش بنیان و تفاهم نامه‌ای که با دانشگاه شریف منعقد کرده ایم به دنبال اجرای آن هستیم و در صورتی که مدیران منطقه بتوانند گاز مناسب را در منطقه به ما بدهند می توانیم آن را گسترش و تا حدود زیادی به بحث خام فروشی پایان دهیم.
وی تاکید کرد: ما در بحث آب و برق و گاز آمادگی کامل برای همکاری با منطقه آزاد قشم را داریم، همچنین در حوزه‌هایی مانند ساخت و ساز با توجه به اینکه در هلدینگ ساختمان غدیر از روش صنعتی استفاده می شود این امادگی وجود دارد که به سرعت ساختمان های مدرن ساخته و تحویل منطقه شود. همچنین در بخش حمل و نقل زمینی و دریایی نیز در بخش‌های مسافری و باری گروه غدیرآماده همکاری با منطقه است.
بنابراین گزارش، آیین امضای این تفاهم‌نامه با حضور عادل پیغامی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و مهدی عبوری، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر، منصور عظیم زاده اردبیلی، عضو موظف هیات مدیره و معاون اقتصادی و سرمایه گذاری و صادق قاسمی مدیر نفت و انرژی سازمان و جمعی از مدیران گروه سرمایه گذاری غدیر برگزار شد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=12865

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: