افزایش ظرفیت برق و گاز از نیازهای فعلی واحدهای مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصاد​​​​​​​ی خراسان جنوبی با بیان اینکه حمایت تسهیلاتی از واحدهای صنعتی در آستانه افتتاح را نیازمندیم گفت: افزایش ظرفیت برق و گاز از نیازهای فعلی واحدهای مستقر در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی است.

حسین زارعی در بازدید استاندار خراسان جنوبی از واحد مینی پالایشگاه آذران صنعت بارثاوا افزود: فاز اول این واحد صنعتی دهه فجر سال گذشته افتتاح شد و از آن زمان تاکنون توانسته فاز دوم را هم زیر بار ببرد و تا بهمن ماه فاز سوم هم به مرحله بهره برداری می رسد.

زارعی با اشاره به سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی سرمایه گذار در این پروژه عنوان کرد: در ادامه برای بهره برداری از فاز سوم به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر هم نیاز است.

وی ادامه داد: محصولات تولیدی در این واحد هیدروکربن سبک و سنگین است که بازار خیلی خوبی در افغانستان و پاکستان ایجاد کرده و نیاز به حمایت تسهیلاتی دولت دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی، ظرفیت روزانه تولید این واحد را ۵۰۰ تن اعلام کرد و با اشاره به صادرات ۸هزار تن انواع مشتقات نفتی از ابتدای امسال عنوان کرد: مشکل فعلی این واحد همانند بسیاری از واحدهای صنعتی مستقر در منطقه تقویت شبکه برق و افزایش ظرفیت گاز تزریقی است.

زارعی ادامه داد: در حال حاضر ۲۵۰کیلو وات برق در اختیار این واحد قراررفته که باید به ۵۰۰ کیلو وات افزایش یابد و گاز فعلی واحد هم ۴۰۰ متر مکعب است که باید به ۱۰۰۰مترمکعب برسد.

وی محصولات تولیدی در این واحد را بلحاظ کیفیت در کشور بی نظیر دانست و گفت: تاکنون حتی یک ماشین از صادرات این واحد به افغانستان برگشت نخورده است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=12241

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: