علاقمندی جمهوری تاتارستان از گسترش روابط اقتصادی با منطقه آزاد ماکو

مارات مینی‌بایف، معاون وزیر صنعت و تجارت جمهوری تاتارستان (که ریاست هیئت جمهوری تاتارستان را در نمایشگاه بین‌المللی «اوراسیا» در تهران بر عهده دارد) از علاقمندنی این جمهوری برای گسترش همکاری اقتصادی در حوزه های نفت و گاز، ماشین سازی، صنایع غذایی و کشاورزی با منطقه آزاد ماکو خبر داد.

مارات مینی‌بایف، معاون وزیر صنعت و تجارت جمهوری تاتارستان در گفت و گو با خبرنگار صدا و سیما افزود:در این نمایشگاه شاهد ظرفیت های اقتصادی بی نظر در مناطق آزاد ایران هستیم  بخصوص منطقه آزاد ماکو به واسطه نزدیکی به اتحادیه اوراسیا نقش ویژه در توسعه اقتصادی می تواند ایفا کند.

وی با اشاره به نشست عمومی توسعه روابط اقتصادی کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا، سازمان شانگ های و کشورهای حوزه خلیج فارس اظهار داشت:‌ در زمینه نفت و گاز و انرژی صنایع، معادن و گردشگری ایران ظرفیت خوبی دارد و می تواند نقش محوری داشته باشد.

مینی بایف با اشاره به اینکه همکاری های تجاری و اقتصادی بین روسیه و ایران با ثبات انجام می شود افزود: اتحادیه های تجاری تاتارستان نیز بازار ایران را جذاب می دانند.

این مقام مسئول خارجی به صادرات چربی، روغن و دستگاه های مکانیکی از تاتارستان اشاره کرد و گفت: من مطمئن هستم که در سال های آینده گردش مالی دوجانبه را افزایش خواهیم داد. جمهوری ما همیشه به روی پروژه های جدید باز است و ما آماده همکاری های دوجانبه با تجار و بازرگانان ایرانی هستیم.

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=12818

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: