عبدالملکی مطرح کرد:

موضوع تامین و توزیع آب از اولویت های دولت سیزدهم است

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: موضوع تامین و توزیع آب در دولت مردمی آیت الله سید ابراهیم رئیسی یکی از اولویت‌های اصلی و دارای اهمیت ویژه است.

 حجت‌ الله عبدالملکی روز یکشنبه در آیین آغاز به کار عملیات اجرایی آبشیرین کن ساحلی قشم افزود: موضوع تامین زیرساخت ها در مناطق آزاد کشور به جدیت در حال پیگیری است.

عبدالملکی گفت: در حال حاضر بالغ بر ۵۰۰ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه در حوزه تامین، توزیع و انتقال آب در دولت سیزدهم در حال انجام است.

وی تصریح کرد: موضوع تامین بودجه‌ها و سرانه‌های ملی برای ساکنان مناطق آزاد به ویژه در جزیره قشم در حال پیگیری است و در لایحه اصلاحیه قانون مناطق آزاد نیز به دنبال ضمانت اجرایی برای انجام ماموریت توسط وزارتخانه‌ها هستیم.
مشاور رئیس جمهور اظهار داشت: مدیریت و پیگیری‌های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در حوزه‌های مختلف به ویژه در زمینه تامین و توزیع آب در جزیره قشم، فرصت بسیار خوبی برای پیشرفت این منطقه است.

**احداث آبشیرین کن ساحلی قشم در ۶۰ روز یک حرکت جهادی است

در ادامه این مراسم مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: اتمام طرح احداث آبشیرین کن ساحلی قشم طبق زمان بندی اعلام شده در ۶۰ روز، یک حرکت جهادی مهم با استفاده از ظرفیت مهندسین و نیروهای بومی در جزیره است.

عادل پیغامی اظهار کرد: تکمیل رینگ آبدهی و تامین آب مورد نیاز ساکنان شهر قشم و روستاهای همجوار در منطقه آزاد، ماموریت مهمی است، اما پایان خدمت رسانی نیست.

پیغامی ادامه داد: پس از تامین آب مورد نیاز، موضوع بهسازی تجهیزات و اتصالات، کاهش اتلاف آب تولید شده در شبکه توزیع و هوشمندسازی شبکه توزیع آب درون شهری قشم اقدامات دارای اهمیت برای خدمات رسانی مناسب به قشموندان و گردشگران جزیره است.

وی تاکید کرد: خوشبختانه با برنامه‌ریزی خوب انجام شده موضوع هوشمندسازی توزیع آب در شهر قشم با سرعت خوبی در حال انجام است و این شهر در آینده تبدیل به یکی از نخستین شهرهای دارای شبکه توزیع هوشمند آب تبدیل می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه کم کاری برخی دستگاه ها در زمینه رفع مشکل آب روستاهای جزیره قشم مشخص است، افزود؛ تمامی نهادها و وزارتخانه ها باید برای رفع تنش آبی در تمامی نقاط جزیره قشم پای کار بیایند.

پیغامی خاطرنشان کرد: باید برای رفع تنش آبی و بحران کم آبی در جزیره قشم برای تابستان سال آینده از اکنون برنامه‌ریزی کنیم.

**رینگ آبدهی قشم تکمیل می شود

مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات قشم نیز در این مراسم گفت: ماموریت رفع تنش آبی در سطح جزیره قشم در سه محور آبرسانی مستقیم در محدوده شهر و منطقه آزاد قشم، مشارکت با سایر نهادها و استفاده از توان خیرین برای آبرسانی به روستاهای جزیره در حال اجراست.

شهرام داوری با بیان اینکه ظرفیت تولید آب در منطقه آزاد قشم در ۲ سال گذشته ۴۰ درصد رشد کرده، افزود: در مدت یادشده ظرفیت تولید آبشیرین کن های منطقه آزاد قشم از ۱۶ هزار و ۵۰۰ مترمکعب به ۲۳ هزار مترمکعب در شبانه روز افزایش پیدا کرده است.

داوری توضیح داد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته و طبق زمان بندی، ظرفیت تولید آبشیرین کن های منطقه آزاد قشم تا پایان سال به ۲۴ هزار ۷۰۰ مترمکعب در شبانه روز افزایش پیدا می کند.

وی با اشاره به اهمیت احداث آبشیرین کن ساحلی قشم، تصریح کرد: با احداث این آب شیرین کن رینگ آبدهی شهر قشم و روستاهای همجوار در منطقه آزاد تکمیل می شود.

مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات قشم اعلام کرد: این طرح طبق برنامه زمانی اعلام شده تا ۶۰ روز آینده و با اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال ساخته خواهد شد و در مرحله اول چهار هزار مترمکعب آب در شبانه روز تولید خواهد کرد.

بنابر این گزارش، طبق برنامه ریزی صورت گرفته قرار است ۶۰ اصله نهال تا زمان اتمام این طرح کاشته شود و امروز نخستین نهال ها به صورت نمادین به دست مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم کاشته شد.

در این مراسم عادل پیغامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، محمد صفری معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی، منصور عظیم زاده اردبیلی، عضو موظف هیات مدیره و معاون اقتصادی و سرمایه گذاری، سعید اکبریان معاون فنی و زیربنایی و جمعی از مدیران سازمان منطقه آزاد قشم نیز حضور داشتند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=12863

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: