چابهار دروازه اقیانوسی ایران با محوریت جذب گردشگر خارجی

مدیر گردشگری و میراث فرهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در نشست با فعالان گردشگری و صنایع دستی منطقه آزاد چابهار گفت: این منطقه آزاد برای حل خلاهای قانونی و حمایت از کنشگران حوزه گردشگری نیازمند راه اندازی تشکل های صنفی است.

محمد فرزاد میرزایی قلعه در نشستی با حضور فعالان گردشگری و صنایع دستی منطقه آزاد چابهار برگزار شد، گفت: مشکلات زنجیره گردشگری چابهار در انزوای جغرافیایی، ضعف کنشگری جامعه محلی، تبلیغات منفی علیه منطقه، نبود بسته‌های جذاب گردشگری هویت محور، تکیه گردشگری اکوتوریسم و گران بودن بسته گردشگری چابهار خلاصه می شود.

میرزایی ادامه داد: حل این موانع، نیازمند تشکیل کمیته راهبردی با محوریت فعالان عرصه گردشگری برای کمک به توسعه این حوزه و از سوی دیگر، راه‌اندازی تشکل‌های صنفی برای حمایت از کنشگران حوزه گردشگری در این منطقه آزاد است.

به گفته وی، تدبیر دولت سیزدهم افزایش کمی و کیفی ورود گردشگران به مناطق آزاد است و با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه آزاد چابهار به عنوان تنها دروازه اقیانوسی ایران، تلاش برای جذب گردشگر خارجی باید در اولویت قرار گیرد که در همین راستا، توافق‌های همکاری با کنشگران گردشگری کشور های همسایه و تسهیلات سفرکارت، در حال پیگیری و طی مراحل نهایی است.

مدیر گردشگری و میراث فرهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان یادآور شد: ظرفیت گردشگری چابهار معادل ۱۰ استان کشور است که نیازمند مدیریتی مردمی و تعامل با جامعه محلی برای دستیابی سریع به منافع و توسعه اقتصادی و همراهی معاونت فرهنگی اجتماعی و فعالان گردشگری است تا در قالب مدل گردشگری تعالی بخش و هویت محور از پتانسیل جامعه محلی استفاده شود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=11684

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: