رایزنی با ایرانیان خارج از کشور برای جذب سرمایه

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: جزیره کیش از ظرفیت ایرانیان مقیم خارج در جذب سرمایه گذار بهره مند می‌شود.

 رحیم سرهنگی با اشاره به نقش سرمایه گذاری خارجی در توسعه، گفت: به دنبال ارتباط گیری با سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج و بهره مندی از این ظرفیت جهت جذب سرمایه گذار هستیم.

سرهنگی با بیان این که بهره مندی از تمامی ظرفیت‌ها برای توسعه سرمایه‌گذاری در دستور کار قرار دارد؛ افزود: با حضور در نمایشگاه‌های بین المللی، سرمایه گذاران راغب به حضور در منطقه آزاد کیش شناسایی و رایزنی لازم برای جذب سرمایه گذاری خارجی انجام شد.

وی ادامه داد: در نمایشگاه چین و ارمنستان، ظرفیت‌های سرمایه گذاری در کیش در قالب بسته‌های سرمایه گذاری ارائه شد که مورد استقبال قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص دستاوردهای حضور در نمایشگاه‌های بین المللی گفت: پس از حضور چشمگیر سازمان منطقه آزاد کیش در نمایشگاه‌های بین المللی و انعقاد تفاهم نامه‌های مختلف همکاری، سرمایه گذار چینی به ایران آمد و در قالب تفاهم نامه‌های به امضا رسیده در نمایشگاه CIFIT2023، جلسه‌ای مشترک با وی برگزار شد.

سرهنگی ادامه داد: در این نشست مشترک مباحثی در خصوص سرمایه گذاری در حوزه جذب گردشگر و فن آوری اطلاعات مطرح و مورد مذاکره قرار گرفت؛ آنان معتقد بودند که موقعیت جغرافیایی و زیرساخت‌های گردشگری کیش، می‌تواند یک ظرفیت بی‌نظیر برای هوشمند سازی این جزیره باشد.

وی با بیان این که برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری کشورهای دوست در دستور کار قرار دارد؛ گفت: در تلاشیم تا از قدرت دیپلماسی دولت و احیای روابط بین المللی، نهایت بهره برداری در جذب سرمایه گذاری خارجی را داشته باشیم.

به گزارش ایرنا، پس از احیای روابط خارجی توسط دولت سیزدهم و گره نزدن روابط بین المللی به ارتباط با غرب، ‌حوزه دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران به طور چشم گیری فعال‌تر شده و همین موضوع علاقه مندی سرمایه گذاران خارجی برای حضور در ایران را دو چندان کرده است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=12397

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: