کیش اینوکس؛ نماد پرقدرت اقتصاد منهای نفت در ایران

مطالبات بخش خصوصی کیش درخصوص لزوم اجرای کامل قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی در دستور مذاکرات با مسئولان اقتصادی کشور در نشست‌های جانبی نمایشگاه کیش اینوکس ۲۰۲۳ قرار گرفت.

نشست وحید زارع فکری معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش با مدیران عامل جوامع صنفی کیش با هدف میزبانی مناسب از میهمانان نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری کشور ۲۰۲۳ Kish INVEX و نیز نحوه همراهی، همکاری، تعامل و برگزاری نشست با شخصیت های حقیقی و حقوقی کشوری حاضر در این نمایشگاه عصر شنبه ۱۳ آبان در دفتر معاونت اقتصادی این سازمان برگزار شد.

در این نشست در خصوص ایجاد فضای گفتگو و تعامل و نیز انعقاد تفاهم های نامه همکاری بین سازمان منطقه آزاد کیش و جوامع صنفی کیش و مسئولان اقتصادی کشور در بخش دولتی و خصوصی جهت لزوم اجرای قانون چگونگی اداره مناطق آزاد، رفع مشکلات مربوط به قوانین مالیاتی و گمرکی در حوزه عملکرد مناطق آزاد و نیز آنچه که تسهیل فعالیت های اقتصادی در مناطق آزاد را به چالش کشیده است؛ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گفتنی است قوانین مالیاتی در حوزه مالیات بر عملکرد و مالیات بر ارزش افزوده و بخشنامه های متعدد سازمان امور مالیاتی که در مواردی مناطق آزاد را هم شامل می شود، تعمیم رویه های و مقررات گمرکی و بانک مرکزی که در سرزمین اصلی اجرا می شوند به مناطق آزاد، مقررات وزارت صمت و … از جمله عوامل و مواردی هستند که نارضایتی فعالان اقتصادی در مناطق آزاد را در پی داشته است.

گفتنی است در این نشست وحید زارع فکری معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش، رحمان سادات نجفی و همایون ابوالحسنی به ترتیب مدیرعامل و عضو جامعه بازاریان و بازرگانان جزیره کیش، طهمورث قاسمی دبیرکل مجمع توسعه و نوآوری سازندگان کیش، مسیح اله صفا رییس جامعه هتلداران کیش، جناب آقای حمید غفاری و محسن ناصری به ترتیب مدیرعامل و عضو جامعه مراکز پذیرایی کیش و روسای ادارات معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش حضور داشتند.

دهمین رویداد بزرگ کیش اینوکس ۲۰۲۳ از تاریخ ۱۵ تا ۱۸ آبان سال جاری در دو بخش نمایشگاهی و ۳۶ نشست تخصصی با حضور شرکت‌های داخلی و بین المللی در محل نمایشگاه‌های بین المللی جزیره کیش برگزار خواهد شد و تا کنون حضور ۲۵۰ خبرنگار برای پوشش خبری این رویداد قطعی شده است.

بر اساس این گزارش در بخش نمایشگاهی این رویداد بزرگ اقتصادی کشور ۲۰۰ شرکت، موسسه و نهاد در بخش های دولتی و خصوصی فعال در بازار سرمایه حضور دارند که با توجه به اجرای سیاست‌های اقتصادی دولت سیزدهم، ایجاد این فضای گفتگو و تعامل بین مسئولان اقتصادی کشور در بخش‌های خصوصی و دولتی، این امکان را برای توسعه اقتصادی کشور و عبور از چالش‌ها فراهم می کند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=12541

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: