قجری خبر داد:

نشست زیست بوم صنایع خلاق مناطق آزاد برگزار می شود

مدیر فرهنگی و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور از برگزاری نخستین نشست زیست بوم صنایع خلاق مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی خبر داد.

علی قجری با اعلام این خبر گفت: زیست بوم صنایع خلاق و نوآور در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور که امروز مشتمل بر ۹ منطقه آزاد فعال و ۳۵ منطقه ویژه اقتصادی فعال است، یکی از نقاط قوت و مزیت های رقابتی در جغرافیای سرزمینی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی است که امروز در کنار فناوری های پیشرفته و های تک، نقشی ویژه در تولید ناخالص ملی و بسترساز اقتصاد خلاق و دانش بنیان است.

قجری افزود: با دستور مستقیم مشاور محترم رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد، برای نخستین بار کارگروه ویژه ای برای ساماندهی و توسعه زیست بوم خلاقیت و نوآوری در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی تشکیل شده است و اولین جلسه این کارگروه با حضور جمعی از مسئولان، اساتید، خبرگان و فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری کشور در محل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد برگزار می شود. فعالان زیست بوم در تمامی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز به صورت برخط در این نشست حاضر خواهند بود و با فعالان زیست بوم نوآوری کشور بیش از پیش مرتبط می گردند.

وی اظهار داشت: بنا داریم در این نشست، در دو سطح به آسیب شناسی وضعیت موجود زیست بوم خلاق کشور و بررسی ظرفیت ها و فرصت های مشارکت و همکاری فیمابین خانه ها، شرکت ها و گروه های خلاق و نوآور کشور با زیست بوم صنایع خلاق در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بپردازیم.

مدیر فرهنگی و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: امروز فرصتی بی بدیل در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی برای فعالیت و توسعه محصولات و خدمات و پلتفرم های شرکت ها و گروه های خلاق و نوآور فراهم شده است و با افزایش قدرت زیست بوم صنایع خلاق در این مناطق می توانیم بخش قابل توجهی از سرمایه گذاری ها و فرصت تجارت خارجی را برای این زیست بوم در گستره ی وسیع مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور ایجاد نماییم.

قجری در پایان تاکید کرد: با تفاهمات و همکاری هایی که میان ما در زیست بوم صنایع خلاق مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با تیم متخصص و متعهد در ستاد فرهنگسازی فناوری های فرهنگی و نرم در معاونت علمی ریاست جمهوری در حال شکل گیری و انجام است، جهشی ویژه را در زیست بوم خلاق و نوآوری کشور در آینده ای بسیار نزدیک شاهد خواهیم بود و می توانیم امکانات و منابع مالی و فرصت های تجاری فراوان در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی را بسمت توسعه هرچه بیشتر این زیست بوم سوق دهیم.

گفتنی است، نخستین نشست زیست بوم صنایع خلاق مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی روز سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ماه در محل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد برگزار می شود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=10471

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: