مشکلات کارگران در مناطق آزاد تجاری

حقوق کارگرانی که در مناطق آزاد کار می‌کنند باید برابر با سایرین باشد، امکان پیگیری وجود دارد.

مناطقی که قرار بود بزرگراه توسعه یابد و تجارت آزاد و معاف از مالیات و گمرک اکنون از تعهدات قانونی در قبال کارگران رها شده است یکی از تلاش‌های اصلی کارفرمایان در این زمینه‌ها رفع تکالیف قانونی است. حداقل حقوق و تعیین کنید حقوق منطقه‌ای در این زمینه‌ها بوده است که مشکلات به کارگران کمک زیادی کرده است.

کارگران مناطق آزاد و مشکلات غالب شده است

ناصر چمنی فعال کارگری درباره مشکلات کارگران مناطق آزاد گفت: اینکه کارگری از شمول قانون کار خارج می‌شود ظلم به کارگران است. همه کارگران باید برابر باشند، بنابراین به بهانه این که این کارگران در کارگاه‌های زیر ۵ نفر مشغول به کار هستند یا در مناطق آزاد هستند، بنابراین شامل می‌شود. قانون کار در بیرون غیر قانونی است.
وی با تاکید بر اینکه مشکلات کارگران مناطق آزاد باید ریشه‌ای حل شود، گفت: حقوق کارگرانی که در مناطق آزاد کار می‌کنند باید برابر با سایرین باشد، امکان پیگیری وجود دارد. حقوق یا شکایت کارگری در منطقه آزاد است.
چمنی تصریح کرد: کارگران شاغل در این حوزه‌ها نیز باید به تفاوت مقررات روابط کار واقف باشند و بدانند که در فضایی مشغول به کار هستند که مقررات اجرا نمی‌شود، بنابراین با شناخت مهارت‌ها و توانایی‌های فردی خود باید شرایط کاری خود را بهبود بخشند؛ و بیشتر باز کنید، امرار معاش خود را پیش ببرید.

چمنی تاکید کرد: خسارات وارده به کارگران در مناطق آزاد ناشی از «عدم شمول قانون کار»، «حداقل دستمزد»، «قرارداد‌های کوتاه مدت» (عدم ثبات شغلی) و «اخراج‌های بی دلیل» بیشترین اهمیت را دارد. تاثیر کارگران در مناطق آزاد و ویژه.es اضافه می‌شود: به نام سرمایه گذاری در مناطق آزاد فعالیت‌های اقتصادی به پیمانکاران سپرده می‌شود. در این شرکت‌ها استخدام واسطه‌ای است که کار را به کیفیت نمی‌دهد، بلکه به کمیت می‌دهد. عده‌ای نیز در این بین سود می‌برند. مناطق آزاد تجاری به محل استثمار کارگران تبدیل شده است که اعتراضات بسیاری را از سوی کارگران و جوامع کارگری به دنبال داشته است.
چمنی تاکید می‌کند که اصلاح قانون کار در مناطق آزاد درخواست می‌شود جامعه کارگری گفت: متأسفانه سال هاست که مطالبات کارگران نادیده گرفته شده و تاکنون مشکلات کارگران حل نشده است. این را آرزو می‌کنم دولت راه حلی برای حل مشکل ریشه‌ای این کارگران داشته باشید.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=11203

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: