ناسامانه سدف! حرکتی کارشناسی نشده و موجب سرگردانی کیشوندان

اخیرا رئیس شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کیش اعلام کرده که هر کس گاز مایع لازم دارد باید در سامانه سدف ثبت نام کند.
حسین سالاری گفته طبق مفاد آیین نامه اجرایی شفاف سازی تخصیص و توزیع گاز مایع تخصیص و توزیع کلیه فرآورده های نفتی از جمله گاز مایع برای متقاضیان (خانگی و غیرخانگی) ثبت نام در سامانه درخواست فرآورده های نفتی (سدف) است و تحویل سهمیه سوخت تخصیص یافته را به صورت الکترونیکی و از طریق بستر سیستم بانکی کشور انجام می شود.
ایشون هدف از اجرای این طرح رو رفاه حال شهروندان و جلوگیری از عرضه خارج از شبکه و استفاده غیر مجاز از گاز مایع دونستن. این یعنی گاز بی گاز تا ثبت نام در سامانه سدف انجام شود.

ما هر چقدر در تحریریه اف زد نیوز با افکارمان کلنجار رفتیم نشد که درک کنیم که استفاده غیر مجاز از گاز مایع به چه شکل صورت می گیرد ، یعنی ممکن است کیشوندان به سندروم گاز خواری مبتلا شده باشند؟! این مورد منتفی شد چون گاز شکم خالی را سیر نمی کند.

در مورد بعدی به قاچاق گاز فکر کردیم ! یک کیشوند چطور می تواند ، کپسول گاز را قاچاق کند ؟ با کشتی، هواپیما، اتوبوس ، ماشین شخصی ؟ به کجا بفروشد ، بندر عباس ؟ که کپسول گاز به قیمت ۲۹ هزار تومن فروخته می شود ؟! یا کشورهای نفت و گاز خیز اطراف شمالی یا جنوبی؟ فکرمان سمت ترکیه رفت ، اما در ترکیه حتی در جزیره بیوک آدای استانبول ، گاز لوله کشی شهری وجود دارد! به فرض کشور را پیدا کردیم؟ با چه قیمتی قاچاق کنیم ؟ بعد گاز را در چه ظرفی عرضه کنیم ؟ چون باید کپسول خالی را به کیش گاز و البرز تحویل بدهیم ، تا دوباره کالای قاچاق جدید دریافت کنیم و به این معامله پر سود ادامه دهیم؟
ما که هیچ راهی به نظرمان نرسید از مسئولین امر در خواست می کنیم ، شرح کوچکی در زمینه این شفاف سازی بزرگ برایمان بدهند تا ما هم در جریان قرار بگیریم

اما حالا بررسی می کنیم رفاهی که سامانه سدف برای کیشوندان فراهم می کند
تا اینجا که در خبرگزاری ها خواندیم سرپرستان خانواده می توانند با در دست داشتن کد پستی محل سکونت ، کد ملی و اطلاعات فردی سرپرست خانوار و شماره تلفن همراه سرپرست خانوار “که حتما باید سیم کارت ثبت شده با کد ملی سرپرست خانوار باشد” به سامانه https://newtejaratasan.niopdc.ir مراجعه کنند.

پس از تکمیل فرایند و ثبت در خواست و ثبت کدپستی محل سکونت در سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی (سدف)، وضع گازرسانی محل سکونت به‌صورت سیستمی بررسی می‌شود این را هم نفهمیدیم! یعنی سیستم تصمیم می گیرد که آیا ما صلاحیت دریافت گاز مایع جهت پخت آبگوشت را داریم یا خیر!

بعد از خواندن این مطلب نگارندگان به این فکر اقتادیم که اگر پیر زنی ، پیر مردی مجرد باشد یا حالا زبانمان لال جوانی ” باجود فراهم کردن این همه امکانات رفاهی ” مجرد باشد ! آیا باید به فکر ازدواج و تشکیل خانواده باشد تا گاز دریافت کند؟ که خبری در خبرگزاری صدا و سیمای کیش پخش شد که خیالمان راحت شد، مجرد ها باید به صورت حضوری به شرکت مراجعه کنند تا بتوانند ، گاز مایع دریافت کنند ، که البته آدم مجرد بیرون از منزل برای خودش ساندویچی چیزی تهیه می کند ولی با این جال این لطف از طرف مسئولین برای ایجاد رفاه برای مجرد ها هم فراهم شده است.

این مطلب سراسر طنز ، و در عین حال بسیار تلخ بود ، از متولیان امر در خواست داریم ، پاسخی در خور شان شهروندان کیش ارائه کنند ، این طرح چگونه جلوی قاچاق گاز مایع را می گیرد ؟ چه رفاهی برای مردم ایجاد می کند ؟ به طور مثال این طرح برای افراد مسن ، یا کم سواد و بی سواد که امکان ثبت نام اینترنتی را ندارند ، جز سرگردانی در کافی نت ها و … چه رفاهی ایچاد می کند، گاز مایع بنزین نیست که بگوییم مثلا شهروند دور دور نکند تا ثبت نامش انجام شود و سهمیه اش ثبت شود ، بازار آزادی هم که وجود ندارد وبگوییم باقیمت گرانتر از سوپر مارکت تهیه کند ، این حرکت جز ایجاد اختلال در زندگی روزمره افراد ثمره ای ندارد.

در پایان از شهروندان نیز تقاضا داریم مشکلاتی که این طرح برایشان بوجود آورده را برایمان کامنت نمایند.

 

 

 

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=10454

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

۵ نظر

  • با سلام. خدارا شکر که شما ابعاد این تصمیم مدیریتی با زبان طنز فرمودید. این هم شد یه دغدغه جدیدبرای کیشوندان. شرکت کیش گاز ساعت ۸ تعطیل میشه یه نفر یه کپسول داشته باشه ساعت ۹ تموم بشه دیگه هیچ جا گاز نیست چه کار کنه؟ باید حتما ۲،میلیون بده یه کپسول دیگه بخره. چرا مردمو گرفتار میکنید؟ در حالت معمولی هم کیش گاز دیر گاز میاره و خدمات خوبی نمیده.آن هم در کشوری که دومین منابع و ذخائر گاز دنیا رو داره.آقای سالاری، شما اگر به فکر این هستی که از قاچاق گاز جلوگیری کنی، لطفا از منبعش شروع کن. کیشوند گاز قاچاق نمیکنه. این مشکل را باید شما از محل بارگیری تانکرهای حمل حل کنید، نه توی کیش و ایجاد مشکلات برای کیشوندان.

  • باید تاسف خورد، چرا که مدیران بالا دستی چنین مدیرانی برای کیش انتخاب میکنن. مدیرانی که جزیره را با شهر یا روستاشون اشتباه گرفتن. آخه یکی نیست از این پروفسور سالاری بپرسه، ساماندهی گاز باید برای جایی انجام بشه که امکان قاچاقش باشه.شاید خودت فرصت فکرکردن به این موضوع را نداشتی یا شاید اصلا فکرکردن بلد نیستی. هیچکس هم نبود بهت بگه که با این دستور نابخردانه ات، فقط برای مردم کیش دردسر درست میکنی؟ بخدا پت و مت هم این کارو نمیکرد.

  • والله ما نمیدونیم اصلا این کار یعنی چی؟ به نظر من فقط برای سر کار گذاشتن ملت هست.وگر نه داخل کیش نمیشه کپسول گاز قاچاق کرد و نه چیزی هست که کسی بخواد در مصرفش زیاده روی بکنه. مطمعنا هر کسی به اندازه نیازش مصرف میکنه.

  • برای ثبت نام کد پستی الزامیه بسیاری از مجتمع ها در کیش بعد از چندین سال هنوز پایان کار و کدپستی ندارند تکلیف این مجتمع ها چی میشه???

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: