«دوشنبه» میزبان همایش اقتصادی و بازرگانی تاجیکستان و قطر

در حاشیه سفر هیأتی متشکل از مقامات و همچنین بازرگانان قطری به تاجیکستان همایش اقتصادی و تجاری دو کشور در شهر دوشنبه برگزار شد.

در چارچوب سفر هیات دولت قطر به تاجیکستان در شهر دوشنبه همایش اقتصادی و بازرگانی دو کشور برپا شد.

ریاست هیات تاجیکستان در این همایش را «آشوربای صلاح‌زاده» معاون اول وزارت توسعه اقتصاد و تجارت این کشور و طرف مقابل را «فیصل بن ثانی الثانی» رئیس بخش سرمایه‌گذاری‌های آسیا و آفریقا دپارتمان سرمایه‌داری قطر بر عهده داشتند.

در این همایش دو طرف اظهار داشتند که با سفر دولتی امیر قطر به تاجیکستان در تاریخ ۸ ژوئن سال جاری و مذاکرات وی با رئیس جمهور تاجیکستان صفحه جدیدی در روابط دوجانبه بین دو کشور آغاز شد.

در همایش اقتصادی و بازرگانی دو کشور، فرصت‌های سرمایه‌گذاری تاجیکستان، مناطق آزاد اقتصادی، رونمایی اطرح‌های یاولویت‌دار توسط کمیته حفاظت از محیط زیست، ریاست زمین‌شناسی، شرکت «اوستا گروپ»، شرکت «آلومینیوم تاجیک» و شرکت «غیور گروه» معرفی شدند.

علاوه بر این، به منظور جذب بودجه اضافی در چندین پروژه اولویت‌دار از جمله «فرودگاه بین‌المللی مسافربری و باربری دنغره»، نوسازی کارخانه «آلومینیوم تاجیکستان»، سرمایه‌گذاری در ساخت «نیروگاه برق آبی راغون»، «نیروگاه برق آبی شوراب» و تاسیس مرکز لجستیکی برای فرآوری، بسته بندی، ذخیره‌سازی و صادرات محصولات کشاورزی پیشنهاد شد.

رئیس هیات قطر به نوبه خود از طرح‌های پیشنهادی جانب تاجیکستان استقبال و آمادگی خود را برای آغاز همکاری و اجرا آنها ابراز داشت.

در پایان این همایش دو طرف آمادگی خود را برای گسترش بیشتر همکاری‌های دوجانبه و تضمین بستر گفت‌وگوی دائم اعلام کردند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=12414

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: