در حاشیه نمایشگاه بین المللی CIFIT 2023 برگزار شد؛

مذاکره با شرکت مطرح چینی جهت تکمیل پروژه جامع ارتباطی خلیج فارس

عضو هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه قشم از برگزاری جلسه ای با شرکت راه و جاده شیامن چین(Xiamen Roads and Bridges co) جهت تفاهم برای تکمیل پروژه شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس خبر داد.

 یاسر سلیمانی با بیان این خبر، اظهار داشت: در حاشیه بیست و سومین رویداد بین المللی سرمایه گذاری و تجارت چین (CIFIT 2023) جلسه ای با حضور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه ازاد قشم و رییس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری و توسعه قشم، با قائم مقام و مدیران ارشد شرکت راه و جاده شیامن برگزار شد.

سلیمانی ادامه داد: این جلسه با توجه به ظرفیت های بالای فنی مهندسی کشور چین در احداث سازه های آبی و با توجه مشابه بودن موقعیت جزیره شیامن نسبت استان فوجیان با جزیره قشم و سرزمین اصلی در استان هرمزگان و همچنین بهره گرفتن از تجربیات یکی از بزرگترین شرکت های ساخت سازه های آبی چین این نشست دایر گردید.

وی افزود: این جلسه در راستای تکمیل پروژه شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس (شامل توسعه بندر کاوه ـ جاده و راه آهن و احداث پل خلیج فارس) به عنوان یکی از پروژه های راهبردی کریدور جنوب شمال کشور مذاکراتی صورت پذیرفت.

عضو هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه قشم در پایان خاطرنشان کرد: شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس با اتصال جزیره قشم به سرزمین اصلی، همواره به عنوان یک ضرورت‌ جهت پیشرفت اقتصادی این منطقه در حوزه های گردشگری، نفتی و ترانزیتی جزیره قشم محسوب شده و یکی از مطالبات اصلی مردم جزیره قشم است.

براساس این گزارش، پروژه خلیج فارس ذیل طرح شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس و شامل ۴ پروژه پل خلیج فارس، توسعه بندر کاوه، احداث ۴ لاین بزرگراه از بندر کاوه تا سرزمین اصلی و خط راه آهن بین سرزمین اصلی و جزیره قشم است که انجام تمامی پروژه ها وابسته به اتمام پروژه پل است.

گفتنی است؛ بیست و سومین رویداد تجارت و سرمایه‌گذاری چین (CIFIT 2023) به‌عنوان تنها رویداد تشویق سرمایه‌گذاری کشور چین برای تسهیل سرمایه گذاری های مشترک در دیگر کشورها از ۸ الی ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۲۳ میلادی (برابر با ۱۷ لغایت ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۲ هجری خورشیدی) در شهر شیامن کشور چین برگزار شد و منطقه آزاد قشم با بیش از ۹۰ بسته سرمایه‌گذاری در حوزه‌های لجستیک، نفت و انرژی، صنعت، شیلات و گردشگری در این رویداد بین المللی حضور داشت.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=12056

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: