در دیدار با رایزنان فرهنگی ج‌.ا‌.ایران مطرح شد؛

هم‌افزایی سفیران فرهنگی با تیم ملی اقتصاد بین الملل ج.ا.ایران

در دیدار مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالى مناطق آزاد تجارى -صنعتى و ویژه اقتصادى با رئیس معاونان و مدیران سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامى و رایزنان فرهنگى جمهورى اسلامى ایران، ظرفیت های مناطق آزاد و ویژه اقتصادى براى توسعه اقتصادى کشور و حضور در سطح جهانى بحث و تبادل نظر شد.

در این نشست وجه مشترک دو سازمان و جنبه عملکرد بین المللى طرفین مورد بررسى قرار گرفت.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالى مناطق آزاد تجارى -صنعتى و ویژه اقتصادى در این نشست یکى از  ابزارهاى مهم براى انتقال فرهنگ اسلامى و انقلابى را عنصر اقتصاد عنوان کرد و گفت: رایزنان فرهنگى، سفیران فرهنگى جمهورى اسلامى ایران هستند و مناطق آزاد و ویژه اقتصادى هم تیم اقتصاد بین الملل جمهورى اسلامی، از این جهت تعامل دو دستگاه مى تواند در حضور جمهورى اسلامى ایران در اقتصاد جهانى موثرتر باشد و هم در انتقال فرهنگ اصیل انقلابى و اسلامى ایران به دنیا موفق تر عمل کند.
حجت الله عبدالملکى در این نشست ضمن معرفى بسته هاى سرمایه گذارى مناطق آزاد و ویژه اقتصادى، از رایزنان فرهنگى خواست که سرمایه گذاران بالقوه در کشورهاى مقصد را شناسایى و معرفى کنند.
عبدالملکى افزود: با شناسایى سرمایه گذاران خارجى، خط ارتباطى مستقیم بین رایزنان فرهنگى و دبیرخانه شورایعالى براى جذب سرمایه گذار خارجى، گردشگران و همچنین جذب ایرانیان خارج از کشور براى سرمایه گذارى در ایران و تقویت صادرات از مناطق آزاد و ویژه اقتصادى ایران ایجاد شود.
گفتنى است؛ دبیرخانه شورایعالى مناطق آزاد تجارى-صنعتى و ویژه اقتصادى در راستاى جهانى سازى این مناطق از تمام ظرفیت هاى جمهورى اسلامى ایران در وزارت امورخارجه، سازمان توسعه تجارت و استفاده از طرفیت دستگاه هاى فرهنگى بین المللى کشور استفاده مى کند و پیش بینی می‌شود این اقدام نقطه عطفى براى حضور این مناطق در اقتصاد جهانى در آینده نزدیک باشد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=12306

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: