شور و نشاط نوروزی با چاشنی موسیقی و جشن های محلی در منطقه آزاد ماکو

جلوه های رستاخیز طبیعت در جاذبه های گردشگری، ورود مسافران نوروزی و برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی و بازار گرم دید و بازدیدها شور و نشاط خاصی به منطقه آزاد ماکو و شهرهای ماکو،‌شوط و پلدشت داده است.

 این روزها طراوت طبیعت سرسبز، بهار زودرس، جوشش چشمه سارها، وجود رودخانه‌های خروشان، آثار تاریخی ، جلوه های کوه های زیبا و سواحل بی بدیل سد ارس هزاران گردشگر را به سوی خود جلب کرده است.

برپایی بازی‌های بومی و محلی به عنوان عاملی برای پیوند نسل‌های قدیمی و امروزی همراه با غذاها و موسیقی محلی توسط معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو شور و نشاط دو چندانی به بهار منطقه آزاد ماکو  داده است.

جشن نوروزگاه در روستاهای گردشگری منطقه آزاد ماکو از جمله روستای پورناک از جمله برنامه های سازمان  در نوروز بود که با حضور و استقبال گرم مردمی مواجه شد.

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو در حاشیه برگزاری آئین نوروزگاه در روستای پورناک  گفت: روزانه تعداد زیادی از گردشگر نوروزی برای گذراندن تعطیلات به منطقه آزاد ماکو سفر می کنند که به همین منظور ده ها برنامه شاد و متنوع علاوه بر آمادگی اماکن تاریخی برای پذیرش میهمانان نوروزی تدارک دیده شده است.

بهنام امیریان با بیان اینکه هتل ها و محل اسکان برای مسافران نیز در نظر گرفته شده است افزود: از چندماه گذشته برنامه های مدون برای توسعه گردشگری منطقه و معرفی این منطقه برای حضور مسافران تدارک دیده شده است و این روند در سال جاری ادامه خواهد داشت.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=10091

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: