­فعالسازی مناطق آزاد و کاهش تعرفه ترانزیت کالا بین ایران و سوریه

وزیر راه و شهرسازی در نشست مشترک با وزرای اقتصادی سوریه گفت: به صفر رساندن تعرفه ورودی کالا‌های ایرانی به سوریه، رفع موانع ترانزیتی، فعالیت ایران در سه منطقه آزاد تجاری در سوریه، همکاری‌های بین بانکی دو کشور و … از جمله توافقات دو کشور بوده است که بزودی اجرایی خواهد شد.

مهرداد بذرپاش که در سفر دو روزه به سوریه به سر می‌برد، در نشست با فعالان اقتصادی سوریه گفت: امروز در جمع بخش خصوصی و فعالان اقتصادی در کشور سوریه حاضرشدیم تا نوید بخش حمایت خود به‌عنوان نماینده دولت ایران تحت عنوان مسئول کمیسیون مشترک اقتصادی باشیم.

بذرپاش گفت: در نشست‌ها و کمیسیون مشترک دو کشور راجع به فعالسازی مناطق آزاد و تعرفه ترانزیت که به سمت صفر میل کند، توافق حاصل شد.

رئیس هیات ایرانی بیان داشت: برای فعالیت‌های اقتصادی به نهاد مالی که مراودات مالی دوکشور را انجام دهد نیاز داریم که از هر دو کشور، بانک عامل طرفین معرفی شود و بر مبنای آن، این دو بانک تعاملات و تبادل بانکی منظور با ارز رایج، مابین دو کشور انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: اولویت بعدی ما در حوزه کریدور‌های حمل‌و نقلی است که توسعه خطوط ریلی نیز از اولویت‌های کاری ماست و در دستور کار قرار می‌گیرد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: طی سفر رییس‌جمهور به چین و توافق بر شاهراه جاده ابریشم که کریدور شرق و غرب را به هم متصل می‌کند، در صورت وقوع، سوریه نیز به این کریدور بزرگ متصل می‌شود.

بذرپاش تصریح کرد: در حوزه گردشگری نیز چه سفر زیارتی چه سیاحتی در صورت موافقت، ۳ تا ۴ پرواز در هفته تدارک دیده می‌شود و ۵۰هزار نفر مسافر در سال به سوریه سفر خواهند کرد که زیرساخت حمل و نقل هوایی کمک شایانی به این عرصه می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی به برگزاری نمایشگاه‌ها برای معرفی دستاورد‌ها و محصولات کشور دوطرف اشاره کرد و افزود: نظر به این‌که برگزاری نمایشگاه مشترک بر رونق اقتصادی دو کشور اثر شایان توجهی دارد، نسبت به برگزاری نمایشگاه اهتمام داریم.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=10389

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: