منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان می‌تواند محور مبادلات فناورانه کشور در بازارهای بین‌المللی باشد

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بازدید هیئت رئیسه پارک علم و فناوری استان قم گفت: ما در راستای تحقق شعار سال در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان برای تخصیص اراضی به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان شرایط ویژه‌ای در نظر گرفته‌ایم تا از ظرفیت بالای آن‌ها در کمک به حل نیازهای فناورانه منطقه به بهترین نحو استفاده کنیم.

محمود داودآبادی، موقعیت جغرافیایی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان را کم نظیر دانست و افزود: موقعیت این منطقه با بیش از دو هزار هکتار وسعت در مرکز ایران، قرار گرفتن آن در مجاورت محل احداث فرودگاه قم و فاصله ۱۸۵ کیلومتری که با تهران دارد و نیز موقعیت استراتژیک آن در شاهراه ترانزیتی کشور به عنوان نقطه اتصال جاده ابریشم، شبکه راه آهن و بزرگراه های شمال به جنوب و شرق به غرب کشور از جمله امتیازاتی محسوب می‌شود که می‌تواند برای شرکت‌های دانش‌بنیان دارای ظرفیت صادراتی جذاب و قابل بهره‌برداری باشد.
داودآبادی افزود: البته ما تخصیص زمین را به شرکت‌های دانش‌بنیان صادراتی منحصر نمی‌کنیم و درب منطقه به روی کلیه شرکت‌های فناور و دانش‌بنیانمتقاضی باز خواهد بود.
وی به ظرفیت بالای شرکت‌های فناور در نوسازی و بروزرسانی صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان با تاکید بر موضوعات محیط زیست و انرژی اشاره کرد و گفت: ما حتی در تأمین قطعات فناورانه مورد نیاز واحدهای صنعتی مستقر که ارزبری زیادی دارند اما پتانسیل تولید آن‌ها در شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور داخلی وجود دارد نیز به مشارکت فعال شرکت‌های دانش‌بنیان نیاز داریم.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در ادامه ابراز امیدواری کرد که با توجه به نقش و جایگاه مهم پارک علم و فناوری استان به عنوان حلقه اتصال صنعت با نوآوران و فناوران متخصص با انعقاد تفاهمنامه‌ای سطح همکاری بین پارک و منطقه ویژه سلفچگان رسما افزایش پیدا کند.
رییس پارک علم و فناوری استان قم نیز در این جلسه به توان صادراتی شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان استان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته حجم صادرات اعلامی شرکت‌های عضو پارک علم و فناوری استان قم بیش از ۴ میلیون دلار بوده است که با احتساب شرایط سخت تحریم‌ها و نوپا بودن زیست‌بوم نوآوری و فناوری استان اگرچه میزان قابل توجهی به شمار می‌آید اما معتقدیم میتواند بسیار بهتر از این باشد.
رهسپار فرد بین‌المللی شدن و افزایش صادرات دانش‌بنیان را جزو اولویت‌های ملی دانست و اظهارداشت: در همین راستا ما برای شرکت‌های عضوی که قصد ورود به بازارهای بین‌المللی خصوصا کشورهای همجوار دارند حمایت‌های خاص و ویژه‌ای قائل شده‌ایم تا مشوق آن‌ها در این زمینه باشیم که در این خصوص منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان می‌تواند محور مبادلات فناورانه کشور در بازارهای بین‌المللی باشد.

وی افزود: یکی از این حمایت‌ها عارضه‌یابی و مشاوره است که طی آن تا فعالیت‌های‌ شرکت‌های مستعد حضور در بازارهای بین‌المللی توسط شرکت‌ فنی و تخصصی مستقر درپارک رصد و عارضه‌یابی شده و در نهایت با ارائه مشاوره‌های لازم تلاش می‌شود تا به رفع موانع و مشکلات آن‌ها کمک کنیم.
رییس پارک علم و فناوری استان قم گفت: رسالت ذاتی پارک‌های علم و فناوری تسهیل مسیرتجاری‌سازی محصولات فناورانه و دانش‌بنیان است که یکی از راه‌های تحقق آن حمایت از حضور شرکت‌ها در نمایشگاه‌های عمومی و تخصصی است. به همین منظور و با عنایت به ظرفیت بالای منطقه‌ویژه اقتصادی سلفچگان پیشنهاد میکنم یک نمایشگاه دائمی مشترک از دستاوردهای فناورانه و دانش‌بنیان در این منطقه تدارک دیده شود تا ان‌شاءالله بستر خوبی برای صادرات و انتقال فناوری باشد.
رییس پارک علم و فناوری استان قم همچنین پیش‌شرط اصلی تأمین نیازهای فناورانه را شناسایی دقیق و احصاء مسائل و برخورداری از نظام حل مسئله دانست و گفت: فن‌بازار منطقه‌ای استان و برگزاری رویدادهای تخصصی تانا بهترین بستر برای تأمین نیازهای فناورانه منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان و واحدهای صنعتی آن به شمار می‌آیند و در این زمینه ما از آمادگی لازم برای هرگونه همکاری لازم برخورداریم.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=11171

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: