انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان منطقه آزاد اروند و منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

در راستای انجام اقدامات مشترک توسعه‌محور با منطقه مجاور اقتصادی در خوزستان، تفاهم‌نامه‌ای بین مدیران عامل سازمان منطقه آزاد اروند و منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به امضا رسید.

در حاشیه برگزاری نمایشگاه عرضه صنایع پلاستیکی «ایران پلاست» در تهران که با حضور شرکت‌های منتخب اروند در حوزه محصولات شیمیایی و پلاستیکی در حال برگزاری است، سازمان منطقه آزاد اروند و منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر در راستای تهیه نقشه راه توسعه همکاری‌های دوجانبه و ارتقاء سطح تعاملات منطقه‌ای و بهره‌گیری بهینه از امکانات در جهت تحقق اهداف مشترک و رفع نیازهای موجود از طریق بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و زمینه‌های مشترک در مأموریت و رسالت دو طرف، تفاهم‌نامه‌ای منعقد ساختند.

به موجب این مفاهمه که به امضای مدیران عامل سازمان منطقه آزاد اروند و منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر رسید، چند محور همکاری در راستای اقدامات مشترک ترسیم شد که به موجب آن، مقرر شد تا دو طرف از ظرفیت‌های قانونی به منظور ارتقاء و انتفاع طرف مقابل با توجه به وجود زیرساخت های مشترک، بهره‌گیری کنند.

همچنین، در این تفاهم‌نامه قید شده است که دو طرف در جهت پیشبرد اهداف مشترک، از تجهیزات و امکانات طرف مقابل استفاده نمایند.

همکاری مشترک در معرفی و تبیین ظرفیت‌ها و مزایای منطقه‌ای طرفین در جهت جذب، تسهیل و تسریع متقاضیان سرمایه گذاری و در برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی در حوزه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.

سازمان منطقه آزاد اروند و منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر، بر اساس این تفاهم‌نامه، متعهد شدند تا در زمینه تبادل اطلاعات مشترک و امکانات آموزشی- پژوهشی و تحقیقاتی موجود، بهره‌مندی متقابل صورت دهند.

همچنین با معرفی کارگروهی مشترک و با برگزاری جلسات در فواصل زمانی معین نسبت به انجام کارشناسی در راستای محورهای همکاری این تفاهم نامه اقدام خواهد شد. ایجاد این کارگروه، اجرای مفاد این تفاهم‌نامه را تضمین خواهد کرد.
نمایشگاه عرضه تولیدات پلاستیکی «ایران پلاست» با حضور شرکت‌های فعال این حوزه در منطقه آزاد اروند، از ۲۶ لغایت ۲۹ شهریورماه جاری در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران، دایر است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=12097

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: