تبادل برق بین دو نیروگاه کیش برای پیشگیری از خاموشی‌ها

مدیرعامل شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش گفت: امروز اولین مرحله اتصال دو نیروگاه با تبادل ۵ مگاوات برق از نیروگاه جنوب به شمال کیش برای پیشگیری از قطعی برق برقرار شد.

حسین قطبی در گفتگوی اختصاصی با اشاره به نشست با مسئولان شرکت آب و برق کیش، گفت: در یک جلسه سه ساعته مسائل فنی اتصال و تبادل برق بین دو نیروگاه در جزیره کیش بررسی شد.

وی افزود: امشب نیز ۵ مگاوات برق دیگر به نیروگاه شمال جزیره کیش متصل خواهد شد و امکان افزایش تبادل برق تا ۱۵ مگاوات نیز وجود دارد.

قطبی با ابراز امیدواری نسبت به ادامه تبادل برق، خاطرنشان کرد: برای تدوام این تبادل نیاز است شرکت آب و برق کیش اقدامات لازم را انجام دهد.

وی گفت: با توجه به نیاز مشترکان برق جزیره در فصل تابستان به خصوص در زمان اوج مصرف امکان برقراری برق بین دو نیروگاه انجام شد.

مدیرعامل شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش، گفت: امکان برگزاری جلسات مشترک دو نیروگاه فراهم بوده است، اما با توجه به برنامه‌های مسئولان در سال گذشته و این تفکر که نیازی به برقراری اتصال وجود ندارد، ظاهراً برنامه‌ها محقق نشده است و نیاز جزیره کیش در زمان اوج مصرف این مساله مورد توجه قرار گرفت.

حسین قطبی با اشاره به سخنان امام جمعه کیش در خطبه‌های نماز جمعه در خصوص فعالیت بیشتر یک شرکت دیگر که ظرفیت تولید آب و برق و شبکه بهتری در انتقال را دارد، خاطرنشان کرد: با تاسی از فرمایشات امام جمعه کیش، شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش برای رفع مشکلات برق تلاش کرده است و امیدواریم تابستان امسال با کمترین قطعی برق سپری شود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=11597

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: