آمار ۷۰ درصدی سرقت‌های خرد در کیش

جانشین فرمانده انتظامی ویژه کیش گفت: ۷۰ درصد سرقت‌ها در جزیره کیش خرد هستند و با خود مراقبتی ساکنان می‌توان از وقوع این سرقت‌ها پیشگیری کرد.

سرهنگ فرج نظری در برنامه تلویزیونی بازتاب گفت: سکونت نزدیک به ۵۰ هزار نفر در جزیره و میزبانی از دومیلیون گردشگر در سال تغییراتی در بافت اجتماعی کیش داشته است.

وی با اشاره به اینکه نگاه به امنیت در کیش نسبت به ۱۰ سال گذشته تغییر نکرده است، افزود: در هر منطقه‌ای با رشد جمعیت، چالش‌ها و نا امنی‌های اجتماعی نیز بیشتر می‌شود.

سرهنگ فرج نظری خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد سرقت‌ها شامل سرقت پمپ آب، کندانسور کولر و کپسول گاز هستند که می‌توان با خود مراقبتی از وقوع این سرقت‌ها پیشگیری کرد.

وی افزود: پلیس کیش درحال مقابله مستمر با وقوع سرقت است و در این حوزه فعالیت‌های فرهنگی نیز انجام شده است.

جانشین فرمانده انتظامی ویژه کیش نصب بنر‌های هشدار دهنده در جزیره، توزیع بروشور در واحد‌های مسکونی، ارسال پیام‌های محتوایی در فضای مجازی و رسانه‌ها از دیگر اقدامات حوزه پیشگیری از سرقت در جزیره کیش است.

سرهنگ نظری گفت: در حوزه دستگیری معتادان، چالش‌هایی مانند نبود کمپ‌های ترک اعتیاد، نگهداری و انتقال به خارج از جزیره کیش است و نیازمند همت جمعی برای حفظ امنیت کامل است.

وی هوشمند سازی پلیس در کیش را بسیار مهم برشمرد و افزود: از مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش درخواست داریم در حوزه امنیت نسبت به هوشمندسازی پلیس کمک کند.

جانشین فرمانده انتظامی ویژه کیش وجود موتور‌های شارژی بدون هویت را تهدیدی جدی برای جزیره کیش برشمرد و گفت: در حال حاضر موتور شارژی نیاز ضروری در زندگی مردم شده است و باید حمل و نقل را برای مردم تسهیل کنیم.

سرهنگ نظری گفت: وجود حدود ۱۰ هزار موتور شارژی در کیش و ساماندهی ناقص در این حوزه باعث خدشه دار شدن شاخص فرهنگ ترافیک به عنوان یکی از جذابیت‌های گردشگری کیش شده است.

وی افزود: ساماندهی مشاغل در کیش از سال ۹۲ یکی از مطالبات پلیس با هدف حفظ امنیت بوده که هنوز اجرایی نشده است.

جانشین فرمانده انتظامی ویژه کیش تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت کارت کیشوندی می‌توانیم در ساماندهی مشاغل بهره ببریم و از بروز ناامنی و استفاده از افراد ناشناس در مشاغل جلوگیری کنیم.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=10975

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: