مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار:

چابهار بستری برای ایده پردازی جوانان نخبه کشور

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: منطقه آزاد چابهار، بستری ایمن برای ایده پردازی و عملیاتی کردن این ایده ها از سوی جوانان نخبه و فرهیخته کشور است.

 امیر مقدم در نشست با دانشجویان دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی کشور بیان داشت: مناطق آزاد به کمک امنیت حاصل از وجود قدرت نیروهای نظامی کشور، بستری برای دسترسی به ابزارهای اقتصادی، ایده پردازی، عملیاتی کردن ایده‌ها و خلق فرصت‌های سرمایه‌گذاری توسط جوانان نخبه ایران‌زمین است.

مقدم، خواستار بومی‌سازی مفهوم اقتصاد با توجه به فرهنگ منطقه به‌منظور انتفاع مردم و کشور شد و گفت: تعامل موجود در منطقه، زمینه‌ساز امنیت و آرامش توسعه اقتصاد برپایه دانش و به کمک سرمایه‌های انسانی فرهیخته است.

وی، به پتانسیل منطقه آزاد چابهار درزمینه های اقتصادی، تجاری، صنعتی، گردشگری، تفریحی و تولیدات دریامحور اشاره کرد و افزود: حضور شما جوانان نخبه و علمی در این منطقه آزاد به ایده پردازی، ثبات فکر و کشف ایده‌های نو کمک می‌کند و ما خواستار پیاده‌سازی این ایده‌ها بر اساس توان منطقه هستیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در پایان برای هرگونه همفکری و هم‌افزایی با مجموعه دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی کشور اعلام آمادگی کرد و ادامه داد: این منطقه آزاد ظرفیت‌های تجاری و ترانزیتی شناخته‌شده‌ای دارد که منجر به جذب ۸ میلیارد دلار سرمایه در سال گذشته شده و برای دستیابی به هدف‌گذاری سال جدید که رقم ۱۴ میلیارد دلار سرمایه است، نیازمند همکاری دانشگاهیان به‌ویژه نخبگان نظامی است.

گفتنی است، سفر مطالعاتی دانشجویان دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی کشور باهدف ارتقا دانش علمی و آشنایی با موقعیت راهبردی چابهار، با توجه به اهمیت استراتژیک این منطقه آزاد در حوزه ترانزیت و اقتصاد دریاپایه و قرارگیری در مسیر کریدور شمال- جنوب صورت گرفته است.

در این نشست که معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری، فرهنگی اجتماعی و گردشگری و رییس دانشگاه بین‌الملل منطقه آزاد چابهار نیز در آن حضور داشتند، ظرفیت‌های مختلف سرمایه‌گذاری، ترانزیتی، فرهنگی و اجتماعی و موضوعات علمی و دانش‌بنیان منطقه به دانشجویان دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی کشور معرفی شد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=10521

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: