وزیر اقتصاد ارمنستان در دیدار با حجت الله عبدالملکی:

کمک و مساعدت جمهوری اسلامی ایران در زمینه ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای ارمنستان مهم و ضروری است

حجت الله عبدالمکی که به همراه مناطق آزاد هفتگانه و بیش از ۶۰ واحد تولیدی مستقر در این مناطق برای برگزاری نمایشگاه معرفی بسته های سرمایه گذاری و توانمندی های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران از سوم لغایت پنجم شهریور ماه در پایتخت ارمنستان حضور دارند، عصر دیروز به دعوت وزیر اقتصاد این کشور با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

 در این دیدار، حجت الله عبدالملکی مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ضمن بیان اهداف برگزاری این نمایشگاه در ایروان، ظرفیت ها و قابلیت های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران را بازگو کرد.

عبدالملکی با بیان این که مذاکراتی با ۲۱ کشور پیرامون ایجاد مناطق آزاد مشترک و متناظر داشته ایم، اظهار داشت: تفاهم نامه هایی در این زمینه با ۵ کشور امضا شده و هم اکنون در بدنه کارشناسی در حال ارزیابی برای جانمایی است.

وی همچنین با اشاره به دو دیدار قبلی خود در این سفر با رییس درآمدهای دولتی و وزیر مدیریت منطقه ای و زیرساخت های ارمنستان، به موضوع عوارض ورودی دو کشور برای خودروهای باربری و مسائل مرتبط با کریدور شمال جنوب پرداخت.

وزیر اقتصاد ارمنستان نیز که در آیین افتتاح نمایشگاه معرفی بسته های سرمایه گذاری و توانمندی های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران در ارمنستان حضور داشت و از این نمایشگاه بازدید کرده بود، گفت: کمک و مساعدت جمهوری اسلامی ایران در زمینه ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای ارمنستان مهم و ضروری است.

مقرر شد، در راستای مسائل مطرح شده در دیدارهای دیپلماتیک صورت گرفته در این سفر، کمیته ای متشکل از نمایندگانی از اداره درآمدهای دولتی، وزارت زیرساخت ها و وزارت اقتصاد ارمنستان به همراه معاونت اقتصادی دبیرخانه شورایعالی و سازمان های مناطق آزاد ارس و چابهار در ایام حضور نمایشگاهی این مناطق در شهر ایروان ارمنستان، به تبادل نظر بپردازند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=11865

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: