بی اعتبار بودن برخی احکام فدراسیون‌های ورزشی در مناطق آزاد

سرپرست معاونت ورزش و تفریحات سالم کیش گفت: برخی احکام صادر شده فدراسیون‌های ورزشی با ورزش مناطق آزاد منافات دارد و بدون اعتبار است.

عزیزاله فرضی پور با اشاره به اینکه برخی از فدراسیون‌های ورزشی با صدور احکامی بدون هماهنگی با مناطق آزاد به ویژه منطقه آزاد کیش که مرکز ورزش این مناطق آزاد است اقدام به صدور احکامی با عناوین و عبارات مختلف و در منافات با قوانین و مقررات کرده اند و این اقدام باعث ایجاد شائبه و برهم خوردن تعاملات بین مناطق آزاد و فدراسیون‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه این جایگاه‌ها نه در ساختار فدراسیون‌های ورزشی وجود دارند و نه در ساختار ورزش مناطق آزاد، گفت: بروز این رفتار‌ها و اقدامات، صرفا”حاکی از بی اطلاعی و شناخت نداشتن فدراسیون‌های ورزشی از قوانین و مقررات مناطق آزاد است و ضرورت دارد روسای هیات‌های ورزشی که حلقه واسط بین منطقه آزاد با فدراسیون هستند این آگاهی را به فدراسیون خود انتقال دهند.

عزیزاله فرضی پور با اشاره به ظرفیت مناطق آزاد و زیر ساخت‌های ورزشی آن‌ها به خصوص در جزیره کیش که میزبان رویداد‌های مختلف ورزشی فدراسیون‌ها در ابعاد ملی و بین المللی است، خاطرنشان کرد: وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌های ورزشی نگاه ویژه ایی به منطقه آزاد کیش دارند.

سرپرست معاونت ورزش و تفریحات سالم کیش گفت: جزیره کیش به لحاظ ویژگی‌ها و دارا بودن قابلیت‌های منحصر به فرد در زمینه زیرساخت‌های مختلف از قبیل امنیت و آرامش منطقه، وجود امکانات ورزشی استاندارد، ترمینال‌های فرودگاهی و بندرگاهی مناسب، برخورداری از تاسیسات گردشگری شامل هتل‌ها و مراکز اقامتی، بازار‌ها و مراکز تجاری، نبود ترافیک شهری، نبود آلودگی هوا و آلودگی صوتی و مسافتی کوتاه از مراکز اقامتی تا مجموعه‌های ورزشی و نیاز به ویزا نداشتن برای ورود ورزشکاران به این منطقه، ظرفیت خوبی برای ورزش کشور و میزبانی‌های بین المللی فراهم کرده است.

فرضی پور گفت: با نگاه ویژه و حمایتی که وزیر ورزش و جوانان نسبت به ظرفیت ورزش مناطق آزاد دارند امتیاز حق رأی هیات‌های ورزشی کیش در مجامع فدراسیون‌ها و در اساسنامه هیات‌های ورزشی کشور به تصویب رسید.

وی افزود: این اتفاق یک دستاورد بزرگ برای ورزش جزیره کیش است تا روسای هیات‌های ورزشی جزیره کیش بتوانند با قدرت در مجامع فدراسیون‌ها اظهار نظر و مشارکت داشته باشند.

فرضی پور افزود: مناطق آزاد بر اساس ماده ۶۵ احکام دائمی برنامه‌های توسعه‌ای کشور با ایجاد ادارات ورزش در ساختار سازمانی خود و تخصیص بودجه و اعتبار مورد نیاز برای حمایت از برنامه‌های ورزشی، نسبت به انجام ماموریت و رسالتی که در شهر‌های کشور بر عهده وزارت ورزش و جوانان است اقدام کرده اند.

وی تصریح کرد: منطقه آزاد کیش تاکنون هیچگونه اعتباری در ردیف بودجه‌های ورزشی از وزارت ورزش و جوانان دریافت نکرده است و با میزبانی از اردو‌های تیم‌های ملی و میزبانی مسابقات مختلف ملی و بین المللی کمک زیادی به ورزش قهرمانی کشور کرده است.

سرپرست معاونت ورزش و تفریحات سالم کیش گفت: فدراسیون‌های ورزشی با دوری از اقدامات ساختارشکنانه و مخالف قوانین و مقررات مناطق آزاد که به تعاملات بین ورزش مناطق آزاد با فدراسیون‌ها ضربه می‌زند پرهیز کنند

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=11096

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: