مناطق آزاد در بندِ وزارت اقتصاد

با نزدیک شدن به انتخابات مجلس، شاهد سخنان جدیدی از نمایندگان فعلی هستیم. در همین راستا نماینده بندرلنگه، بستک، کیش و پارسیان در مجلس شورای اسلامی نسبت به پایین آوردن جایگاه دبیرخانه مناطق آزاد از معاونت ریاست جمهوری به زیرمجموعه وزارت اقتصاد ابزار نگرانی کرد و گفت: این تصمیم چالش‌های بسیاری در مدیریت مناطق آزاد ایجاد کرده است.

عضو فراکسیون مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کسانی که معتقد هستند مناطق آزاد نیاز به سرمایه گذار خارجی ندارند گفت: اگر چه اتکا به توان داخلی اصلی انکار ناپذیر است، اما در بحث سرمایه گذاری باید همیشه از همه توان در زمینه داخلی و خارجی استفاده کنیم.

احمد جباری با ابراز تاسف از اینکه باور درستی از مناطق آزاد وجود ندارد گفت: توقع از مناطق آزاد بسیار زیاد است و مسوولان انتظار دارند مشکلاتی همچون تولید، اشتغالزایی، درآمد گردشگری، رونق اقتصادی و… در مناطق آزاد شکل بگیرد، این در حالی است که درک درستی از مناطق آزاد وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه ابتدا باید بدانیم هدف از ایجاد مناطق آزاد در کشور چیست گفت: با این واقعیت تلخ رو به رو هستیم که مناطق آزاد جایگاه واقعی خود را در کشور پیدا نکرده است.

نماینده بندرلنگه در مجلس شورای اسلامی افزود: به عنوان منطقه آزاد کیش را مثال می‌زنم که حوزه انتخابیه خود من است. کیش قدیمی‌ترین منطقه آزاد در کشور است که تاریخ ایجاد آن به قبل از انقلاب باز می‌گردد، اما اکنون با محدودیت‌های بسیاری رو به رو شده که در قانون مناطق آزاد وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه وقتی واردات خودرو به منطقه آزاد کیش ممنوع است، جایگاه بین المللی ندارد گفت: این چه منطقه آزادی است و چگونه می‌تواند خودش را به سطح مناطق آزاد دیگر کشور‌های منطقه برساند.

جباری با تاکید بر اینکه مناطق آزاد کشور ما فاصله بسیار زیادی با مناطق آزاد دیگر کشور‌ها به ویژه کشور‌های همسایه دارد گفت: بسیاری از سرمایه گذاران کشورمان به واسطه تصمیمات خلق الساعه که در دولت و مجلس گرفته می‌شود، از کشور فرار کرده‌اند.

وی با اشاره به انتظاراتی که از دبیرخانه مناطق آزاد وجود دارد گفت: انتظار می‌رود دبیرخانه مناطق آزاد، شرایط را درک کند و در مراجعه تصمیم گیری به دفاع از مناطق آزاد بپردازد.

منبع:اقتصاد ۲۴

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=11945

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: