تأمین و اهدای تجهیزات تخصصی خانه اوتیسم آبادان توسط سازمان منطقه آزاد اروند

سرپرست مدیریت اجتماعی و محرومیت زدایی سازمان منطقه آزاد اروند، از تأمین و اهدای تجهیزات تخصصی خانه اوتیسم آبادان، خبر داد.

امام جمعه شهرستان آبادان، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد و سرپرست مدیریت اجتماعی و محرومیت زدایی این سازمان با همراهی مدیریت بهزیستی شهرستان آبادان؛ از مرکز روزانه آموزشی توان بخشی اختلالات طیف اوتیسم، بازدید کردند و تجهیزات تخصصی مورد نیاز به مبلغ ۶۰ میلیون تومان را به این مرکز، اهدا نمودند.

احسان اسلامی ضمن بیان اینکه مرکز کودکان با طیف اوتیسم شهرستان آبادان تنها مرکز موجود منطقه برای توانبخشی این کودکان محسوب می شود، اظهار داشت: این مرکز که تحت نظارت اداره بهزیستی آبادان است؛ از ۴۰ کودک زیر ۱۴ سال حمایت می کند.

سرپرست مدیریت اجتماعی و محرومیت زدایی سازمان منطقه آزاد اروند ارتقای سطح آگاهی جامعه نسبت به اختلال طیف اوتیسم را مهم دانست و گفت: این مجموعه با توجه به نیازسنجی انجام شده در بخش کار درمانی، گفتار درمانی و تجهیزات تخصصی نیاز به حمایت ویژه ای داشت که معاونت فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند در فاز نخست با اختصاص ۶۰ میلیون تومان، اقدام به خرید تجهیزات لازم این مرکز نمود.

اختلال طیف اوتیسم به مجموعه ای از اختلال رشدی گفته می شود که مهارت های کلامی و غیرکلامی ارتباطی و تعامل اجتماعی را به طور معنی داری تحت تاثیر خود قرار می دهد و اغلب علایم آن در آغاز ۱۸ ماهگی و یا دو سالگی (پیش از سه سالگی) بروز می کند و علاوه بر اثر گذاری بر اغلب جنبه های رشدی و اجتماعی، عملکردهای آموزشی شناختی فرد را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=9870

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: