توسعه همکاری منطقه آزاد اروند و حوزه هنری در ایام اربعین

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: با امضای تفاهنامه‌ای مشترک، همکاری حوزه هنری و منطقه آزاد اروند در اربعین توسعه می یابد.

 نشست امضای تفاهم‌نامه مشترک فی مابین حوزه هنری و  سازمان منطقه آزاد اروند با حضور علی فروزانفر معاون هنری حوزه هنری، کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، غلامرضا خلیلی‌نیا سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور، هادی زرشناس سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند و سعید لشگری معاون راهبری استان‌های حوزه هنری، در سالن صفارزاده حوزه هنری برگزار شد.

در این نشست معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه حوزه هنری از ارکان مهم انقلاب است و چندسالی است برکاتش در تمام کشور مشهود و امیدوارکننده بوده؛ افزود: زبان هنر در موضوعاتی نظیر اربعین اثرگذاری بسیار زیادی دارد؛ در فضایی که مردم، جوانان و نوجوانان مورد هجوم گسترده‌ فرهنگ بیگانگان قرار گرفته اند ما نیز می بایست ابتکار عمل داشته و دل‌های آنها را به سمت نور هدایت کنیم.

حجت الاسلام هادی زرشناس ادامه داد: حرکت زیبای روایت راهیان در ایام اربعین، اقدام بسیار موثری است و ما امیدواریم که این حرکت جلوه‌ها و قالب‌های دیگری نیز پیدا کند و اقشار مختلف با زبان‌های متفاوتی را نیز مخاطب خود قرار دهد.

حجت الاسلام زرشناس با توضیح اینکه در اربعین صحنه و فضای فرهنگی برای اجراهای هنرمندان پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: امسال ظرفیت ویژه‌ای در مرز شلمچه وجود دارد و ما طبق تفاهم‌نامه میزبان هنرمندان هستیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با یادآوری اینکه خوزستان پایتخت موکب‌ها معرفی می‌شود، گفت: امسال با ۵۰۰ موکب آماده میزبانی از عاشقان ابا عبداله الحسین‌(ع) هستیم و علاوه بر آن موکب‌های خانگی در خوزستان مثل میزبانان کشورعراق، زائران را به خانه خود دعوت کرده و اسکان مهمانان را برعهده می‌گیرند؛ در واقع مهمان نوازی زائران امام حسین (ع) کار زیبایی است که به صورت خودجوش و مردمی انجام می‌شود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=11750

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: