با تغییر قواعد می توان خلق ثروت کرد

تاکنون ۲۵ کشور نمایندگان رسمی خود را برای شرکت در رقابت اسکار بهترین فیلم بین‌المللی معرفی کرده‌اند. در این میان چند نکته‌ی عجیب هم وجود داشت، مانند معرفی شدن فیلم رییس خوب (The Good Boss) به‌جای مادران موازی
رئیس کل سازمان خصوصی سازی
رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: با تغییر برخی قواعد موجود می توان در مناطق آزاد کشور خلق ثروت کرد.

حسین قربانزاده با حضور در جلسه شورای معاونین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد گفت: کسانی که ثروت خلق می کنند و سرمایه خود را به جای بکارگیری در سفته بازی و امثالهم وارد بازار کار و اشتغال می کنند باید پاداش بگیرند.
قربانزاده افزود: ارزشمندترین دارایی دولت نه پول بلکه قاعده گذاری درست و هموار کردن مسیر سرمایه گذاران و بخش خصوصی بخصوص در مناطق آزاد است.
وی به بنگاه های سودده و کارآفرین بخش های خصوصی در مقایسه با شرکت های دولتی زیان ده که در برابر خصوصی سازی مقاومت می کنند اشاره کرد و گفت: باید با واگذاری شرکت های دولتی زیان ده که از ظرفیت های بالقوه و بالفعل خود به نحو شایسته استفاده نمی کنند زمینه توسعه اشتغال، کارآفرینی و بهره وری آنها را فراهم کرد.
رئیس کل سازمان خصوصی سازی همچنین برلزوم شفاف سازی صورت های مالی شرکت های دولتی تاکید کرد و افزود: با شفاف سازی بهتر می توان درباره واگذاری این شرکت ها تصمیم گیری کرد و البته همیشه در این زمینه مقاومت هایی صورت می گیرد.
قربانزاده با تاکید بر اینکه دولت باید نقش پدر را در اقتصاد داشته باشد و نه رقیب بخش خصوصی، گفت: هر چه بخش خصوصی قوت بیشتری بگیرد، دولت از مزایای مختلف آن مانند مالیات و کارآفرینی آن استفاده می کند و به نوعی می توان گفت دولت بالنده تر می شود.
وی با بیان اینکه قرارگرفتن شرکت ها در فهرست واگذاری به معنای منجمد کردن کارهای آن شرکت نیست افزود: اتفاقاً با این وضعیت سرمایه گذاری در آن شرکت باید جذابتر شود و شرکت های دولتی نباید در این باره مقاومت کنند.
رئیس کل سازمان خصوصی سازی در پایان گفت: هرجا که سهم دولت در شرکت های اقتصادی کمتر شده، سودآوری آنها بیشتر شده است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=8726

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: