در بازدید وزیرکار عراق از نمایشگاه مناطق آزاد در مشهد عنوان شد:

علاقمندی عراق برای ایجاد منطقه آزاد مشترک با ایران

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در بازدید وزیرکار کشور عراق از نمایشگاه مناطق آزاد مشهد از آغاز مطالعات راه‌اندازی نخستین منطقه آزاد تجاری مشترک ایران و عراق خبرداد.

 مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در حاشیه بازدید وزیر کار عراق از نمایشگاه معرفی بسته‌های سرمایه گذاری و توانمندی‌های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران در نمایشگاه‌ بین المللی مشهد گفت: نخست وزیر عراق منطقه‌ای را در استان «واسط»  عراق در نزدیکی مرز مهران برای ایجاد منطقه آزاد مشترک ایران و  عراق در نظر گرفته است که مطالعات آن در حال انجام است.

حجت الله عبدالملکی افزود: نخستین منطقه آزاد تجاری مشترک ایران و عراق تا پایان سال وارد مرحله عملیاتی می شود.

عبدالملکی گفت: در دومین نمایشگاه معرفی بسته‌های سرمایه گذاری و توانمندی‌های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران، ۷۰۰ بسته سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران ایرانی و خارجی آماده و عرضه شده است که تعدادی از سرمایه گذاران در بازدید از این نمایشگاه نسبت به سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ابراز تمایل کردند.

وی بیان کرد: سرمایه گذاران عراقی نیز علاقه‌مند هستند هم برای تامین نیازمندی‌های خودشان و هم برای توسعه تجارت کشورشان از طریق عبور از ایران و دستیابی به اقیانوس هند و آب‌های آزاد از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران کالا‌های خود را به سایر نقاط صادر کنند.

جاسم صابر احمد الاسدی، وزیر کار کشور عراق در بازدید از غرفه های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با برشمردن قابلیت‌های منحصربه فرد برخی از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران برای سرمایه گذاری در این مناطق ابراز تمایل کرد.

دومین نمایشگاه معرفی بسته‌های سرمایه گذاری و توانمندی‌های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران از ۲۷ تا ۳۰ تیر ۱۴۰۲ از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد دایر است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=11417

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: