مشاور وزیر امور خارجه:

زیرساخت‌های ایجاد شده در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون مطلوب است

مشاور عالی وزیر امور خارجه و رییس نمایندگی وزارت خارجه در شمال و شرق کشور گفت: منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به عنوان یک بنگاه اقتصادی در بخش خصوصی توانسته است زیر‌ساخت‌ها و امکانات خوبی را در مرز دوغارون فراهم کند و در این حوزه بسیار خوب عمل کرده است.

 احمد معصومی‌فر در نشست با رییس هیات مدیره و مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون افزود: بخش خصوص بایستی در کنار دولت حضور داشته باشد و به بخش خصوصی باید میدان داده شود تا رقابت اقتصادی شکل بگیرد.
معصومی‌فر با اشاره به اینکه زیرساخت‌ها و امکانات بسیار خوبی در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون توسط بخش خصوصی ایجاد شده است خاطرنشان کرد: سیاست دولت جمهوری اسلامی ایران و دستگاه دیپلماسی کشور حمایت از بخش خصوصی کارآفرین و مولد است و هرکجا بخش خصوصی توان کار دارد دولت باید از آن حمایت کند.
رییس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در این نشست ضمن تشریح فعالیت‌های منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: متاسفانه تعارض منافع در مرز دوغارون باعث مشکلات زیادی در این مرز مهم اقتصادی شده است.
جمشید علی‌پور ضمن بیان آخرین وضعیت کشور افغانستان و طالبان افزود: کشور افغانستان به دلیل اشتراکات فرهنگی فراوان و نداشتن زیرساخت‌های لازم تمایل زیادی برای همکاری اقتصادی با ایران دارند و بایستی به درستی از این فرصت مهم استفاده شود.
مریم قوی‌دل مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون نیز گفت: منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در شرق کشور یک ظرفیت بسیار بالقوه اقتصادی است و تمام دغدغه مدیران این مجموعه ایجاد تسهیل در روند صادرات کالاهای کشور به افغانستان است.
شایان ذکر است مشاور عالی وزیر امور خارجه و هیات همراه از قسمت‌های مختلف منطقه ویژه اقتصادی دوغارون بازدید میدانی بعمل آورند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=12244

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: