دیدار فرمانداران شرق کشور با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار

فرمانداران حوزه مناطق ویژه اقتصادی استان های خراسان جنوبی و رضوی با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار دیدار کردند.

 با هدف هم اندیشی و هم افزایی در توسعه کریدور محور شرق کشور و تقویت همکاری‌ها و روابط اقتصادی استان‌های محور شرق کشور، فرمانداران حوزه مناطق ویژه اقتصادی استان‌های خراسان جنوبی و رضوی با رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این نشست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با تاکید بر اهمیت تعاملات فیمابین در زمینه‌های همکاری اقتصادی و ضرورت فعال‌سازی هر چه بیشتر کریدور محور شرق، خواستار گسترش همکاری ها و بسط روابط تجاری و اقتصادی شد.

امیر مقدم در ادامه با تاکید بر ضرورت همکاری طرفین بر تسریع روند راه اندازی کریدور شرق، اظهار داشت: با توجه به اهداف و منافع مشترک می‌توانیم در کنار یکدیگر به روند تسریع این همکاری‌ها با توجه به پتانسیل‌های استان‌های محور شرق کشور با هم‌افزایی و تعامل یاری نماییم.

مقدم همچنین ضمن ارائه گزارشی از همکاری‌های بین منطقه آزاد چابهار و مناطق ویژه اقتصادی سرخس، دوغارون و بیرجند در توسعه کریدور محور شرق کشور و انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری در همین رابطه در نمایشگاه اخیر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در مشهد مقدس، از اقدامات و تلاش‌های سازمان در راستای پیگیری احداث فرودگاه جدید و تسریع در اتمام مسیر ریلی چابهار – زاهدان و تداوم آن تا سرخس و اهمیت آن ها در دسترسی مسیر ترانزیتی چابهار از لحاظ دارا بودن جایگاه استراتژیک مطالبی بیان کرد.

در این دیدار فرمانداران سرخس، تایباد، سر بیشه و بیرجند هم ضمن ابراز خشنودی از این نشست و دیدار، گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات شهرستان و منطقه ویژه اقتصادی حوزه شان ارائه دادند. و در خاتمه خواهان‌ تقویت همکاری‌ها و هم افزایی و تداوم برگزاری نشست‌های مشترک جهت ارایه راهکارها و انجام اقدامات به منظور تسریع در راه‌اندازی کریدور محور شرق، محور ترانزیتی راهبردی شرق کشور و همچنین جذب سرمایه گذاری‌ها و توسعه هر چه بیشتر محور شرق کشور شدند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=11574

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: