با حجم سرمایه گذاری ۱۳۰ میلیارد تومان،

کیش صاحب چهارمین و بزرگترین آشیانه بالگردی می شود

با حضور رحیم سرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت، عملیات اجرایی ساخت آشیانه بالگردی در جزیره کیش آغاز شد.

به گزارش اف زد نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، بزرگترین و مجهزترین آشیانه بالگردی کشور در زمینی به مساحت ۶ هزار و ۶۵۰مترمربع و با زیربنای ۲ هزار و ۳۷۵ مترمربع آشیانه و با ظرفیت ۵ فروند بالگرد داخل آشیانه و ۳ پارکینگ اختصاصی در اپرون با سرمایه گذاری ۱۳۰۰ میلیارد ریال به مدت ۱۶ ماه توسط شرکت هلیکوپتری پاسارگاد پرواز کیش ساخته می شود.

مساحت کارگاههای فنی و دفاتر اداری و عملیاتی این آشیانه ۲ هزار و ۶۵۰ مترمربع و مساحت اپرون پروازی اختصاصی ۴ هزار و ۲۷۵ متر مربع اعلام شده است.

بر اساس این گزارش، در این آشیانه فضاهای آموزشی جهت تربیت نیروهای متخصص صنعت هوانوردی، فضاهای اختصاصی جهت مشارکت های بین المللی و ایجاد زیرساختهای لازم برای انجام تعمیرات اساسی انواع بالگرد پیش بینی شده است.

گفتنی است کارفرما این پروژه سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش و سرمایه گذار و بهره بردار آن شرکت هلیکوپتری پاسارگاد پرواز کیش است که به مدت ۱۹ سال به صورت قرارداد ساخت، مالکیت، اجاره و انتقال با سازمان منطقه آزاد کیش مشارکت دارد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=11332

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: