مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو:

کشاورزی در منطقه آزاد ماکو باید دانش بنیان شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه با شیوه های سنتی در کشاورزی نمی توان به موفقیت دست یافت گفت: کشاورزی در منطقه آزاد ماکو باید دانش بنیان شود.

 حسین گروسی در جلسه ای با حضور نماینده مردم ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس و مدیرکل جهادکشاورزی آذربایجان غربی به اهمیت آموزش مهارت های کشاورزی تاکید کرد و افزود: اجرای آمایش سرزمین موجب حفظ اراضی کشاورزی می‌شود و  ضروری است تجربه کشاورزان سنتی و کشاورزی مدرن و علمی تلفیق و معرفی شوند.

گروسی با بیان اینکه یکی از اولویت های سازمان منطقه آزاد ماکو توسعه کشاورزی است ادامه داد:‌ دوره های ترویج و آموزش کشاورزان برنامه ریزی شده و مسیر ایجاد زنجیره تولید در راستای توسعه منطقه هموار شده است.

وی، الگوسازی ایده آب در حوزه های مختلف منطقه آزاد ماکو را خواستار شد و بیان داشت: کسب و کارهای مختلف از جمله شیلات و پرورش آبزیان در قفس در منطقه آزاد ماکو می تواند سودآور و موفق باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، از فراهم شدن زمینه دامپروری صنعتی و ایجاد زنجیره تولید محصولات لبنی در منطقه آزاد ماکو خبرداد .

** پلدشت می تواند به دشت مغان دوم تبدیل شود

نماینده مردم ماکو، شوط،‌ پلدشت و چالدران در مجلس نیز در این جلسه گفت:‌ کشت و صنعت پلدشت می تواند این شهرستان را به دشت مغان دوم تبدیل نماید.

محمد علیپور با بیان اینکه وسعت زیاد منطقه و وجود دشت های وسیع در کنار رود ارس باعث ایجاد ظرفیت های خوب در حوزه کشاورزی شده است افزود: سد کرم‌آباد یکی از پروژه های ملی و مهم است که متاسفانه با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد متوقف شده است  و عدم نظارت در اجرا و سواستفاده در اجرای پروژه موجب بروز مشکلاتی در بهره برداری کامل از این سد شده است.

علیپور، به دشت های شیبلو،‌یاراوغلی، زنگنه و … در پلدشت اشاره کرد و افزود: این شهرستان بهترین اراضی و آب و خاک  را برای کشاورزی دارد و آموزش کشاورزان و راه اندازی کشاورزی علمی و مدرن می تواند راهکار برون رفت از این رکود باشد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=10126

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: