رئیس فراکسیون مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی:

جزیره کیش سد راه خروج ارز از کشور است

رئیس فراکسیون مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی گفت: وجود زیرساختهای مناسب در کیش و مطرح شدن این جزیره به عنوان مقصد گردشگری، باعث جلوگیری ازخروج ارز از کشور و کمک به اقتصاد کشور شده است.

 در نشست مشترک رئیس فراکسیون مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی و مجمع توسعه و نوآوری سازندگان کیش که با حضور رحیم سرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد، نمایندگان بخش خصوصی خواستار نظارت کامل فراکسیون مناطق آزاد مجلس بر رعایت قانون چگونگی اداره مناطق آزاد شدند.

معصومه پاشایی بهرام در این نشست با اشاره به تغییر نگاه برخی از مسئولان به مناطق آزاد در سه ساله گذشته گفت: با برگزاری نشست های مختلف و با تعامل، همدلی و هم افزایی، مشکلات حاکم بر مناطق آزاد رفع خواهد شد و دیدگاه مسوولان به مناطق آزاد از جمله کیش که با وجود زیر ساخت‌های مناسب، مقصد گردشگری شده و سالانه مانع خروج مبالغ قابل توجهی ارز از کشور می شود؛ تغییر می یابد.

پاشایی بهرام با اشاره به سوابق رحیم سرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: امروز آغاز همدلی و همکاری بیش از پیش سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش با سازمان و زمینه ساز درخشش جزیره کیش در حوزه های مختلف است.

وی با تاکید بر اهمیت ثبات مدیریتی در پیشبرد امور و رشد و توسعه مناطق، اظهارداشت: با تغییرات مدیریتی پی درپی، برنامه توسعه هر منطقه از مسیر خارج شده و به تعویق می‌افتد از اینرو درخواست اکثر فعالان اقتصادی کشور به ویژه مناطق آزاد ایجاد ثبات مدیریتی است.

رئیس فراکسیون مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی از افزایش نظارت بر اجرای معافیت قانون مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد از سوی مجلس شورای اسلامی خبر داد و تاکید کرد: وزیر امور اقتصادی و دارایی درخصوص اصلاح قوانین مناطق آزاد پیگیر هستند و در صورت اصلاح قانون، بسیاری از مشکلات همچون مالیات بر ارزش افزوده مناطق رفع خواهد شد.

پاشایی بهرام در پایان بر تعامل و هم افزایی هر چه بیشتر دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی و مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و از جلسه مشترک چند جانبه جهت بررسی و رفع مشکلات مناطق آزاد با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، دبیر شورایعالی مناطق آزاد، مقامات ارشد گمرک جمهوری اسلامی ایران و مدیران عامل مناطق آزاد در روزهای آینده خبر داد.

همچنین نادر کشتکار رئیس هیئت مدیره مجمع توسعه و نوآوری سازندگان کیش با بیان این که حضور رحیم سرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست، نشانه اهمیت و نگاه ویژه وی به سرمایه گذاران، کارآفرینان، موضوعات اقتصادی و معیشتی مردم است؛ از اعلام آمادگی بخش خصوصی در جهت همراهی و همکاری با سازمان منطقه آزاد کیش خبر داد و ابراز امیدواری کرد که در دوره مسئولیت «رحیم سرهنگی» فصل نوینی از پیشرفت و توسعه کیش به ثبت برسد.

همچنین در این نشست طهمورث قاسمی دبیر مجمع توسعه و نوآوری سازندگان کیش خواستار تسهیل در صدور مجوزها و روان سازی امور مربوط به برخی مجوزهای صادره از سوی سازمان منطقه آزاد کیش و اصلاح برخی رویه ها و مقررات شد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=11021

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: