تسهیل روند صدور مجوز گردشگری سلامت در منطقه آزاد اروند

مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند از تسهیل روند صدور مجوز گردشگری سلامت در این منطقه خبر داد.

در راستای هم اندیشی و بهره مندی از نقطه نظرات صاحبنظران حوزه گردشگری اولین کارگروه تخصصی گردشگری، حمل و نقل و توریسم سلامت منطقه آزاد اروند با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی، مدیرتوسعه شلمچه، مدیر محیط زیست، بهداشت و سلامت و مدیر توسعه و تسهیل سرمایه گذاری این سازمان و مدیران ادارات میراث فرهنگی آبادان و خرمشهر، فعالین گردشگری و دیگر متولیان مرتبط، برگزار شد.

مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند در این نشست، با توجه به شکل گیری شورای راهبردی گردشگری ضمن تأکید بر تشکیل کارگروه های تخصصی در منطقه، اظهار داشت: شورای راهبردی گردشگری منطقه آزاد اروند با هدف بررسی و بحث در خصوص معضلات گردشگری و جلوگیری از موازی کاری ها و ایجاد یک مسیر روشن برای گردشگری منطقه، شکل گرفته است.

امیرهوشنگ بابامرادی با اشاره به همکاری و همیاری همه متولیان امر، خاطرنشان کرد: حوزه گردشگری در همه دنیا نقش ویژه ای در توسعه اقتصادی دارد در همین راستا محور اقتصادی در برخی از مناطق آزاد کشور نیز حول موضوع گردشگری می چرخد.

بابامرادی، حمل و نقل ترکیبی و مجاورات با کشورهای عراق و کویت را ازجمله ظرفیت های بارز منطقه آزاد اروند در حوزه گردشگری دانست و افزود: علی رغم تردد روزانه به طور میانگین حدود دو هزار نفر اتباع کشور عراق از مرز شلمچه، سهم گردشگری منطقه صفر است.

وی، واکاوی و بررسی عدم توسعه گردشگری در منطقه آزاد اروند را مهم ترین هدف برگزاری نشست های کارگروه های تخصصی عنوان کرد و گفت: بررسی مشکلات صدور مجوز گردشگری سلامت، بررسی و ارائه راهکار جهت ساماندهی حمل و نقل گردشگران از پایانه مرزی شلمچه، بررسی نقاط ضعف و قوت منطقه جهت توسعه و جذب گردشگر داخلی و خارجی از موضوعات مهمی است که در این کارگروه به آنها پرداخته می شود.

مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند همچنین استقرار صرافی و ارائه خدمات ارزی در پایانه مرزی شلمچه، برگزاری دوره های آموزشی تخصصی مورد نیاز این حوزه و بررسی شرایط جهت برگزاری جشنواره ها و ایونت های مختلف و دعوت از فم تورهای گردشگری خارجی را از اصلی ترین دغدغه های کار گروه تخصصی گردشگری، حمل و نقل و توریسم سلامت دانست.

در بخش دیگری از این نشست و با توجه به موضوعات مطرح شده به طور ویژه دو موضوع صدور مجوز گردشگری سلامت و ساماندهی حمل و نقل گردشگران از پایانه مرزی شلمچه از سوی فعالین گردشگری حاضر در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در این خصوص نتایج مطلوبی حاصل شد.

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=12408

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: