پیام دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در پیامی فرا رسیدن هفته دفاع مقدس را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، در متن پیام حجت الله عبدالملکی آمده است؛

وطن، واژه‌ای‌ست که هر انسانی دلش برای آن می‌تپد، چرا که هویت فردی آدم‌ها به هویت ملی‌شان گره خورده است. پاسداری از آن هویت، از مرزهای جغرافیایی شروع و در اضلاع اعتقادات و فرهنگ آن جامعه ادامه‌دار می‌شود و ملت‌ها افزون بر تمامیت ارضی، شخصیت خود را مرهون عملکردشان در وقایع تاریخی هستند.

کشور ما نیز، در یک تنگنای تاریخی که برای از پادرآوردن نظامی نوین که امروزه نظمی نوین در جهان را امید می‌‌دهد، شخصیتی از خود به ثبت رسانده که در جهان بی‌نظیر است. شخصیتی که به پاس جان‌فشانی شهدا و رهبری امام شهدا، ۸ سال از کیان این میهن در مقابل رژیم بعث عراق حفاظت کرد و یک وجب از خاک خود را تسلیم تجاوز بیگانه نکرد.

هشت سال دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران، واقعه‌ای است که برای عبرت‌گیران تاریخ، آموزه‌های بی‌انتهایی دارد. آموزه‌هایی از جنس عزت و غیرت؛ «ما متحدیم» شعاری است که برای هفته بزرگداشت دفاع مقدس امسال انتخاب شده و ایران اسلامی در عمل آن را صرف ناامیدی دشمنان قسم‌خورده‌ی این آب و خاک کرده است.

اینک صحنه عوض شده اما دشمن همان دشمن و جنگ همان جنگ است؛ قداست دفاع دوران جنگ اکنون نیز ادامه دارد و هر جایگاه حقیقی و حقوقی، یک سنگر است، سنگری که هم مسئولیت خون شهدا و نعمت رهبری را بر ذمه‌ی خود دارد و هم نگاه امیدوار نسل آینده را.

شاه‌کلید این گذر موفق از تنگنای جنگ تحمیلی، ولایتمداری بود و ادامه‌ی جنگ ناتمام نظام اسلامی با باطل، حوزه‌های بسیاری را درگیر خود کرده‌‌ است، حوزه‌هایی که نمود بزرگ سالیان اخیر آن را در تحریم‌های ظالمانه مدعیان آزادی و حقوق بشر علیه ملت ایران می‌توان دید.

حال، ما و همکارانمان در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ضمن گرامیداشت این ایام، با تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی در باب نقش این مناطق در بند یازدهم سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، بیش از پیش عزم خود را جهت نقش‌آفرینی در اقتصاد ملی و جهانی دیدن این مناطق در دولت مردمی سیزدهم اعلام می‌داریم.

امید است بتوانیم با تاسی از نقاط عطف دوران دفاع مقدس، در اجرایی سازی خط‌مشی رهبری گرانقدر و افزایش عزت و شرف مردم عزیز کشورمان گام‌های موثری برداشته و در این جنگ اقتصادی پرچمدار جهش سرمایه‌گذاری و صادرات کشور باشیم.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=12149

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: