معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند:

ابراز تمایل بازرگانان ارمنستانی برای صادرات کالا از طریق مرز شلمچه

خزائی، از توافق با بازرگانان کشور ارمنستان در زمینه صدور کالاها و تولیدات این کشور از طریق مرز شلمچه به کشور عراق خبر داد.

«روح‌الله خزائی»، در حاشیه برگزاری نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تولیدات صادرات محور مناطق آزاد کشور «ایروان اکسپو ۲۰۲۳» که به میزبانی کشور ارمنستان در حال برگزاری است، بیان کرد: منطقه آزاد اروند ۱۰۶ بسته سرمایه‌گذاری را در این نمایشگاه ارائه کرد.

وی با اشاره به نشست با فعالان اقتصادی کشور ارمنستان، بیان کرد: ظرفیت‌ها، پتانسیل‌های بالقوه و روش‌ها و راهکارهایی که می‌تواند به منجر به یک سرمایه‌گذاری مطمئن را در منطقه آزاد اروند تضمین کند، به سرمایه‌گذاران و صاحبان مشاغل این کشور معرفی شد.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه تولیدات صادرات محور ۱۰ شرکت منتخب از منطقه آزاد اروند در این نمایشگاه عرضه خواهد شد، تصریح کرد: این واحدهای تولیدی فعال در سایت صنعتی منطقه آزاد اروند توسط بروشور و به چند زبان به بازدیدکنندگان ارائه خواهد شد که امید می‌رود که کشور ارمنستان نیز به یکی از مقاصد صادرات محصولات منطقه تبدیل شود.

خزائی یادآور شد: توافق‌هایی با طرف ارمنستانی صورت گرفت که بر اساس آن، مقرر شد تا این کشور برخی از صادرات خود را از طریق مرز شلمچه در منطقه آزاد اروند به کشور عراق صادر کند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در زمینه IT به اشتراک‌هایی دست پیدا کردیم که لازمه آن پیگیری این اقدامات پس از برگزاری این نمایشگاه است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=11890

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: