پیوستن قشم به زنجیره تولید محصولات فولادی کشور

با حضور مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی و مسئولان استانی، کلنگ احداث کارخانه تولید ورق استیل قشم با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۱۸۰۰ نیروی بومی، همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به زمین زده شد.

افشار فتح الهی در آیین کلنگ زنی این شرکت گفت: راه‌اندازی صنایع بزرگ با افزایش تولید در جزیره و اشتغالی که به همراه دارد، پیشرانی برای تحول اقتصادی در قشم خواهد بود.
فتح الهی ادامه داد: احداث شرکت ایلیا استیل آریا قشم با ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار، در شهرک صنعتی کاوه قشم در مساحتی به وسعت ۹۷ هکتار و ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تُن ورق استیل ضدزنگ، آغازگر رشد و ایجاد اشتغالی پایدار برای ۱۸۰۰ نیروی بومی به‌صورت مستقیم است.
به گفته وی، احداث این شرکت که پیش‌بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۵ به بهره‌برداری برسد، همراه با آیین کلنگ زنی پل خلیج‌فارس، می‌تواند زمینه‌ساز حضور صنایع بزرگ و سنگینی باشد که با انتخاب منطقه آزاد قشم به‌عنوان یک زون برای سرمایه‌گذاری، تسهیل صادرات، حمل‌ونقل ارزان و معافیت مالیاتی، در چرخش اقتصاد کشور نقش بسزایی داشته باشند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان یادآور شد: محصول نهایی این شرکت تولید ورق نورد سرد و گرم فولاد ضدزنگ برای استفاده در صنایع فلزی داخلی و خارجی خواهد بود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=9756

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: