مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو:

فرهنگ کار و تلاش با ترویج کتابخوانی ارتقا می یابد

مدیرعامل سازمان منطقه ازاد ماکو گفت: ارتقای فرهنگ کار، تلاش و اشتغال منوط به رونق فرهنگ کتابخوانی است.

 حسین گروسی در جلسه ای با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی افزود: حضور رهبر معظم انقلاب به مدت چند ساعت در نمایشگاه کتاب نشان از اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی است که مسیر اقدامات را برای ما نمایان می کند.

گروسی، به فعال شدن کتابخانه های عمومی زیر مجموعه اداره ارشاد و کتابخانه های مساجد و کانون های فرهنگی منطقه تاکید کرد و افزود: استفاده از امکانات سیار برای حضور در روستاهای محروم بسیار حائز اهمیت است و به همین منظور باید هم افزایی بین دستگاه ها شکل گیرد.
وی، از اعلام آمادگی سازمان منطقه آزاد ماکو برای مشارکت در برنامه های اداره کتابخانه های عمومی به منظور رونق و توسعه فرهنگ کتابخوانی در منطقه خبر داد و گفت: تجربه نشان داده است که برنامه های فرهنگی مشارکتی و بهره گیری از ظرفیت های مردمی و دستگاه های استانی بهتر جواب داده است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو نیز بر لزوم محتواسازی و استفاده از ظرفیت های سخت افزاری تاکید کرد و گفت: معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان ارتقای فرهنگی منطقه بخصوص به فرهنگ کتابخوانی اهمیت ویژه قائل است.

بهنام امیریان افزود: یکی از اتفاقاتی که می‌تواند سبب اقبال هرچه بیشتر مردم به کتابخانه شود، برگزاری رویدادهای کتابخوانی است که در این راستا، سازمان منطقه آزاد ماکو برنامه های متنوعی را اجرا کرده و اجرا خواهد نمود.

مدیرکل کتابخانه های آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: با توجه به این‌که هزینه ساخت کتابخانه ثابت در مناطق مختلف استان بالا است، می‌توان با راه‌اندازی و تجهیز کتابخانه‌های سیار، نیاز روستاهای پرشمار منطقه که فاقد کتابخانه است را مرتفع کرد.

خدیجه معصومی ادامه داد: در این راستا نهاد کتابخانه‌های عمومی نیز آمادگی دارد در صورت مشارکت سازمان برای تأمین وسیله مناسب برای این امر، نیرو و منابع این کتابخانه‌ها را تأمین کند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=10870

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: