نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی خبر داد:

آمادگی منطقه آزاد ارس برای حضور سرمایه گذاران خارجی

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی، از آمادگی منطقه آزاد ارس برای حضور سرمایه گذاران خارجی خبر داد.

معصومه پاشایی بهرام در مراسم ثبت جهانی ژئو‌پارک ارس با اعلام این خبر افزود: اتفاقات خوبی در منطقه آزاد ارس روی داده و این منطقه به یکی از مناطق آماده برای حضور و سرمایه گذاری خارجی تبدیل شده است.

پاشایی بهرام گفت: توسعه در این منطقه چند وجهی بوده و تنها به یک محور توجه نشده است زیراکه توسعه تک وجهی ضررهای بسیاری دارد که مهمترین آن آسیب محیط زیست خواهد بود.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد ارس را مردم آن ساخته اند، گفت: باید برای آنچه که در این منطقه شده و به دست آمده وقت بگذاریم و به تلاش برای ارتقای بیشتر منطقه تلاش کنیم.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی، به ثبت جهانی ژئوپارک ارس اشاره کرد و افزود: یک زمین برای زندگی داریم و هر کدام سهمی از آن داریم از این رو باید برای حفظ آن تلاش کنیم و نسبت به طبیعت بی رحم نباشیم.

سبد توسعه اقتصادی ارس متنوع است

مدیرعامل منطقه آزاد ارس نیز در این مراسم با بیان این که سبد توسعه اقتصادی این منطقه متنوع است، گفت: این تفاوت مهم منطقه با سایر مناطق است.

مجید کیانی افزود: در حوزه صنعت و کشاورزی اتفاقات خوبی در منطقه افتاده و این منطقه به قطب گلخانه کشور تبدیل شده است و محصولات صنعتی کشاورزی آن به ۱۷ کشور دنیا صادر می شود.

کیانی ادامه داد: با رفع برخی موانع شاهد توسعه بیشتر منطقه خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: منطقه آزاد ارس به عنوان مهمترین مقصد گردشگری در شمال غرب کشور ثبت شده و در تعطیلات نوروز گذشته نیز این موضوع از سوی وزارت گردشگری تایید شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: اقدامات خوبی در حوزه راه بهداشت ارتباطات و دیگر حوزه ها انجام شده است که با تکمیل آنها چهره منطقه متحول خواهد شد.

کیانی با تاکید بر تکمیل زیرساخت ها و تکمیل زنجیره خدمات و معرفی بهتر منطقه افزود: در ژئوپارک ارس هر سه مورد را دنبال خواهیم کرد تا بتوانیم گردشگری و اقتصاد منطقه را ارتقا دهیم.

جشن ثبت جهانی ژئو پارک ارس با حضور معاون میراث فرهنگی کشورمان، مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور و سفرای ۱۳ کشور خارجی در منطقه آزاد ارس برگزار شد.

در پایان این جشن از تمبر یادبود ثبت جهانی ژئوپارک ارس ن رونمایی شد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=11081

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: