در آخرین جلسه شورای ترافیک منطقه قشم در سال 1401 بیان شد:

افزایش ۶۰درصدی ورود گردشگران به قشم در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در آخرین جلسه شورای ترافیک این منطقه آزاد در سال ۱۴۰۱ بر لزوم مدیریت ترافیک ترددی گردشگران جزیره تأکید کرد.

افشار فتح الهی در سومین و آخرین جلسه شورای ترافیک امسال با اشاره به رشد ۶۰ درصدی مسافران در ۱۱ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ بیان داشت: با توجه به این افزایش و آمار ۸۴۰ هزارنفری مسافران نوروز ۱۴۰۱،  انتظار داریم در ایام نوروز ۱۴۰۲، میزبان بیش از یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار گردشگر باشیم.

فتح الهی، خواستار مدیریت ترافیک در معابر درون و برون‌شهری با همکاری تمامی نهادهای مسوول متناسب به پیش‌بینی ورود گردشگران در نوروز ۱۴۰۲ شد و افزود: نصب تابلوها و علایم هشدار و راهنما به‌ویژه در جاده‌های ورودی مانند محور لافت به درگهان، بهسازی سرعتکاه ها در مبادی ورودی میدان‌ها و استقرار پایگاه‌های هلال‌احمر در تمامی مبادی ورودی جزیره باید به‌دقت برنامه‌ریزی و اجرایی شود.

وی همچنین بر لزوم رفع موانع و سد معبرها تأکید کرد و ادامه داد: به جهت خدمات شایسته‌تر به گردشگران ضمن افزایش تعداد پارکینگ‌ها، مدیریت این مجموعه‌ها به خیریه‌ها واگذار شده تا هم قیمت‌ها تعدیل ‌شده و هم فضای اقتصادی درخوری برای افراد تحت پوشش این فعالان خیر مهیا شود.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم تأکید کرد که فعالیت پارکینگ‌های مذکور باید به‌صورت شبانه‌روزی و همراه با خدمات نگهبانی باشد.

فتح الهی در پایان ابراز امیدواری کرد که با رفع نواقص احتمالی و توسعه خدمات ایمنی در بخش جاده‌ها و معابر درون‌شهری، این منطقه آزاد در نوروز ۱۴۰۲ میزبان شایسته‌ای برای هم‌وطنان از سراسر کشور باشد.

**تهیه و نصب علایم ترافیکی بااعتباری بالغ‌بر ۱۲۰ میلیارد ریال

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم نیز در ادامه از تهیه و نصب علایم ترافیکی در محورهای درون و برون‌شهری جزیره خبر داد و گفت: حدود ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار تهیه این علایم بوده است.

محمد قدسی، همچنین به نصب تابلوها و علایم راهنما در مبادی ورودی جزیره اشاره کرد و افزود: افزایش ظرفیت پارکینگ‌های شهر درگهان، لکه‌گیری معابر درون‌شهری، کاهش سرعتکاه های غیراصولی، ترمیم سرعتکاه های لازم، نصب تابلوها و چراغ‌های هشدار، نصب چراغ‌های چشمک‌زن در مسیر ساحل جنوبی از دیگر اقدامات برای مدیریت بهتر تردد در مسیرهای درون و برون‌شهری جزیره است.

در ادامه، شرکت‌کنندگان در جلسه نیز به ایراد نقطه نظرات خود در خصوص هرچه بهتر کردن خدمات به ساکنان و گردشگران جزیره به‌ویژه در تعطیلات نوروزی پیش رو، پرداختند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=9995

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: