ماکو می تواند به عنوان شهر دانش بنیان در سطح ملی برندسازی شود

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: ماکو می تواند به عنوان شهر دانش بنیان و منطقه آزاد هوشمند، برندسازی و در سطح ملی مطرح شود.

 مهدی حسین زاده یزدی در نشست شورای معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد ماکو که با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، مدیران فرهنگی دبیرخانه و معاونین سازمان منطقه آزاد ماکو برگزار شد، افزود: معاونت های فرهنگی در سازمان های مناطق آزاد برای تقویت روح مردم و ارتقای فرهنگ و آموزش آنان با پشتوانه نظری ایجاد شده است.

حسین زاده با بیان اینکه عدم معرفی منطقه آزاد ماکو در سطح ملی و ناشناخته بودن این منطقه معضل است گفت: آمار میدانی نشان می دهد که بسیاری از مردم ایران از قابلیت های گردشگری منطقه آزاد ماکو خبر ندارند لذا باید برنامه ریزی برای حضور در رسانه ملی و اطلاع رسانی از طریق ابزارهای نوین در دستور کار قرار گیرد.

وی، میزبانی مسابقات بین المللی را از عوامل مهم برای معرفی منطقه آزاد ماکو در سطح ملی و بین المللی عنوان کرد و افزود:‌ ماکو به عنوان شهر دانش بنیان باید مقصد نخبگان و استعدادها و علاقمندان به فناوری و مباحث نوآورانه و خلاقانه باشد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو با تاکید بر اینکه بستر لازم برای سرمایه گذاری در حوزه های فناوری در این منطقه فراهم است تاکید کرد: همانطور که کیش نگین گردشگری جنوب کشور است منطقه آزاد ماکو نیز می تواند به نگین گردشگری شمال کشور تبدیل شود.

حسین زاده، به وجود مدارس کانکسی در منطقه آزاد ماکو اشاره کرد و گفت:‌ با هم افزایی تمامی دستگاه‌ها و مشارکت خیران تا شهریورماه تمامی مدارس کانکسی برچیده و با مدارس جدید جایگزین شوند.

حسین زاده یزدی در ادامه به موضوع کارت سفر برای گردشگران اشاره کرد و افزود: منطقه آزاد انزلی در این خصوص اقدام کرده و می توان با ارائه کارت سفر و تسهیلات خرید گردشگران را به خرید از این منطقه تشویق و سفر به کشورهای همسایه  را کاهش داد.

وی در پایان گفت: به دستور دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در ارزیابی انجام یافته، معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو جزو سه معاونت برتر بین مناطق آزاد بودند که موفق و فعال عمل کرده است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=11035

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: