سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش گفت:

اجرای ۱۱ طرح سرمایه‌گذاری در کیش

تعداد ۱۱ طرح سرمایه‌گذاری فعال به ارزش ۱۷‌هزار میلیارد تومان، با زیربنای ۲۶۴‌هزار مترمربع در کیش وجود دارد که با اتمام آنها، برای یک‌‌‌هزار و ۵۰۰نفر اشتغال‌زایی می‌شود. علیرضا ابراهیم‌‌‌پور در سمینار الزامات توسعه مناطق آزاد در برنامه هفتم توسعه کشور که در کیش برگزار شد، ضمن تشریح موانع توسعه، گفت: ضعف‌‌‌ها و تهدیدها همچون تحریم‌‌‌ها، عدم‌اجرای کامل قانون چگونگی اداره مناطق آزاد، کمرنگ شدن مشوق‌‌‌ها، عدم‌ توسعه متوازن و فقدان ثبات مدیریتی بخشی از موانع در مسیر توسعه مناطق آزاد هستند.

ابراهیم‌‌‌پور اظهار کرد: برای رفع موانع توسعه مناطق آزاد، انتظار می‌رود این مهم در برنامه هفتم توسعه مورد توجه مسوولان قرار گیرد. وی افزود: تجربه و فرصت‌‌‌های مطلوبی که در۳۰ سال گذشته از زمان تاسیس مناطق آزاد محقق شده همچنین سرمایه‌گذاری و دستاوردهای ارزشمندی که با وجود بخش‌خصوصی متعهد و وفادار در این مناطق تحقق یافته است، به عنوان نقاط قوت محسوب می‌شود.

ابراهیم‌‌‌پور افزود: فرهنگ عمومی، مشوق‌‌‌ها، قانون مناطق آزاد به عنوان قانونی مستقل و کاربردی، فرصت‌‌‌های سرمایه‌گذاری و قانون چابک حکمرانی، نقاط قوت مناطق آزاد است. وی اظهار کرد: تعداد ۱۱ طرح سرمایه‌گذاری فعال به ارزش ۱۷‌هزار میلیارد تومان، با زیربنای ۲۶۴‌هزار مترمربع در کیش وجود دارد که از این تعداد ۶ طرح در حال اتمام است و ۵ طرح دیگر با ارزش ۲۰‌هزار میلیارد تومان در مرحله واگذاری به سرمایه‌گذار است. ابراهیم‌‌‌پور از فرصت‌‌‌های خوبی که در پی اجرای طرح ساماندهی نوار ساحلی منطقه آزاد کیش تحقق یافته، خبر داد و افزود: تعداد ۳۶۶ ایده سرمایه‌گذاری احصا شده که از این رقم، ۴۶ فرصت سرمایه‌گذاری مطلوب انتخاب و به فرصت تبدیل شده است.

ابراهیم‌‌‌پور تصریح کرد: ۶ فرصت سرمایه‌گذاری جدید نیز وجود دارد که در طرح ساماندهی سواحل با ارزش ۷۰‌هزار میلیارد ریال اجرایی می‌شود. وی جزیره هندورابی را یک جزیره بکر با ۱۳ فرصت سرمایه‌گذاری دانست که در حال اضافه شدن به زنجیره گردشگری کیش است. ابراهیم‌‌‌پور رقم اشتغال‌زایی طرح‌‌‌های سرمایه‌گذاری کیش را‌ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد. سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به چگونگی تامین منابع مالی طرح‌‌‌ها در این منطقه و انتشار حدود ۳۰۰‌هزار میلیارد تومان اوراق اجاره در سال گذشته گفت: امسال به صورت حرفه‌‌‌ای‌‌‌تر به تامین مالی پرداخته شده و با همکاری نهاد تامین سرمایه و بانک ملت موفق به انتشار مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مرابحه برای اتمام پایانه جدید فرودگاه کیش و بنادر شدیم.

ابراهیم‌‌‌پور در ادامه افزود: از روش‌های تامین مالی نوین دیگر نیز برای اتمام طرح‌‌‌های ناتمام استفاده خواهیم کرد. وی تصریح کرد: درآمد پایدار مناطق آزاد، نگاه ویژه‌‌‌ای است که از خام‌فروشی جلوگیری می‌کند، از این رو سرمایه‌گذاری در حوزه دانش‌‌‌بنیان، حضور در بازار سرمایه، ایجاد هلدینگ سرمایه‌گذاری و ورود به بورس و همچنین توسعه کسب و کارهای مولد سرمایه‌گذاری در صنایع تولیدی می‌تواند در این زمینه کمک شایان توجهی داشته باشد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=10015

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: