حسین گروسی:

ساماندهی گمرک بازرگان را در طرح جامع منطقه آزاد ماکو لحاظ کرده‌ایم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به تدوین طرح جامع منطقه آزاد ماکو گفت:‌ ساماندهی گمرک بازرگان و رفع مشکلات آن را در طرح جامع منطقه آزاد ماکو لحاظ کرده ایم و درصورت اجرای قانون توسط دستگاه های اجرایی و تمکین به ماده ۲۷ چگونگی اداره مناطق آزاد و ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور، عملیات ساماندهی بزرگترین مرز زمینی کشور آغاز می شود.

حسین گروسی در جلسه کارگروه شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مرزی کشورکه با حضور استاندار آذربایجان‌غربی، نماینده مردم ماکو، شوط و پلدشت در مجلس، مدیرکل دفتر تجاری‌سازی و امور تشکل‌های وزارت راه و شهرسازی و مسول دبیرخانه شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مرزی کشوردر فرمانداری ماکو برگزار شد افزود: خوشبختانه با اختیاراتی که رئیس جمهور و وزرا در بسیاری از موارد به استانداری تفویض کردند می توان در این جلسه تصمیم گیری های صحیح و سریع داشته باشیم.

گروسی با اشاره به اقدامات انجام یافته در بحث هوشمندسازی و نوبت دهی الکترونیک در این مرز افزود: درصورت همکاری همه دستگاه‌ها می‌توان مشکلات کمبود تجهیزات، نواقص سخت افزاری و نرم افزاری و مرز بازرگان را به عنوان مرز الگو و پایلوت در هوشمندسازی و سیما و منظر مطرح کرد.

وی، مناطق آزاد را موتور محرک اقتصاد کشور عنوان کرد و اضافه کرد:‌ این منطقه  باید در اقتصاد ملی و جی دی پی تاثیر گذارد و طبق اختیاراتی که قانون گذار برای مناطق آزاد داده می توان به این هدف رسید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، از کاهش سود بازرگانی در گمرک و عدم واریز بخشی از عوارض خروج از کشور به حساب سازمان منطقه آزاد ماکو انتقاد کرد و بیان داشت:‌ کاهش منابع درآمدی منطقه آزاد باعث می شود در اجرای بسیاری از پروژه های عمرانی و زیرساختی دچار مشکل شویم.

گروسی، از پیگیری در سطح وزارت برای رفع مشکل درآمدی سازمان منطقه آزاد ماکو از گمرک خبرداد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=12455

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: